Realistický simulátor kruhových objezdů

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Neustálý nárůst silniční dopravy zvyšuje požadavky na ni a přináší nové problémy. Nalezení vhodných řešení vyžaduje detailní zkoumání silniční dopravy. Cílem práce je návrh a implementace mikroskopického simulátoru kruhových objezdů, který je založen na principu celulárního automatu. Simulátor umožňuje tvorbu různých typů kruhových objezdů navzájem propojitelných cestami. V simulátoru je možné měnit různé parametry, jako např. hodnoty viditelnosti na silnici, smykového tření, maximální rychlosti, dodržování bezpečné vzdálenosti. V práci jsou shrnuty výsledky simulací pomocí implementovaného simulátoru v různých dopravních situacích.
Constant increase of the road traffic brings some new problems. Finding solutions requires an exploration of road transportation. The aim of this work is to design and develop the microscopic simulator based on the cellular automaton for simulating roundabouts. Such simulator allows to create different types of roundabouts that can be connected to each other by roads. Within the simulator, there is possibility to change different parameters, e.g. value of the visibility, the sliding friction, the maximum speed and the adherence to a safe distance on the road. At the end of this work there are the results of the simulations in the different traffic situations summarized.
Description
Citation
MOLNÁR, M. Realistický simulátor kruhových objezdů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2013.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. Vladimír Janoušek, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Josef Schwarz, CSc. (místopředseda) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) Dr. Ing. Petr Peringer (člen) RNDr. Marek Rychlý, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2013-06-13
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " C ". Otázky u obhajoby: Popište hlavní výhody použití celulárního automatu pro simulaci dopravy oproti jiným druhů simulací.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO