Analýza a zpracování naměřených dat z nárazových zkoušek

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract
Tato práce se zabývá problematikou nárazových zkoušek, se zaměřením na boční nárazy. V úvodu práce jsou uvedeny všechny, dnes běžně ve světě prováděné, nárazové zkoušky vozidel a jejich vzájemné porovnání na základě střetových parametrů. Následně jsou v práci analyzovány 4 provedené boční nárazové zkoušky. Při jednotlivých nárazových zkouškách se jednalo vždy o střet dvou vozidel, z nichž vždy jedno vozidlo naráželo přední částí s plným překrytím do boční části vozidla druhého. Tyto nárazové zkoušky byly prováděny k pořízení dat pro praktické užívání při analýze dopravních nehod. Tato experimentálně naměřená data byla analyzována za účelem získání hodnot deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidel. Ze získaných hodnot deformačních energií byly získány hodnoty EES (energetické ekvivalentní rychlosti) pro jednotlivá vozidla. V závěru byly porovnány získané hodnoty EES pro obdobná vozidla mezi jednotlivými nárazovými zkouškami.
This thesis presents four crash test of two cars, in which always a moving vehicle strikes with fully overlaid front part into the side part (cabin for passengers) of another stationary vehicle. Crash test were carried out to detect the impact parameters for use in the road accidents analysis. Experimentally measured data and the acquisition of documentation during crash tests were therefore analyzed in an appropriate manner in order to obtain relevant impact parameters. One of the main evaluated parameters was the deformation energy that has been used for the permanent damage to vehicles. In the forensic engineering practice for analyzing vehicle impacts is as a control parameter used EES (Energy Equivalent Speed), this parameter was counted according to measured values during crash tests.
Description
Citation
KLEIN, M. Analýza a zpracování naměřených dat z nárazových zkoušek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2016.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Expertní inženýrství v dopravě
Comittee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2016-06-17
Defence
Diplomant seznámil státní zkušební komisi se svou závěrečnou prací na téma Analýza a zpracování naměřených dat z nárazových zkoušek. Závěrečnou práci obhajoval jasně a srozumitelně. Z jeho přednesu bylo patrné že k řešeným problémům přistupoval dobře. Na otázky komise odpověděl výborně. K otázkám oponenta i vedoucího závěrečné práce uvedl dostačující odpovědi. Státní zkušební komice závěrem konstatovala, že diplomant svou práci obhájil.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO