Inteligentní autopilot založený na agentně orientovaném programování

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
D
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Práce se zabývá problematikou leteckých soubojů stíhacích letounů. Cílem práce je vytvoření chytrého autopilota s využitím agentního systému, který bude inteligentně provádět bojové manévry a taktiky v běžící simulaci. V první části práce bude představen teoretický základ leteckých soubojů - tedy zbraňové systémy, manévrování a taktiky letounů v leteckých soubojích 1 na 1, při přesile či oslabení 2 na 1, a nakonec souboje hromadné. Bude představeno agentní programování, vytvoření pravidel a jejich transformace do jazyka agentů. V druhé části bude vytvořeno grafické simulační prostředí, které bude postaveno na herním enginu JMonkey. Dále bude vytvořen agentní systém zastupující jednotlivá letadla v rámci simulace a dokumentován vlastní protokol pro síťovou komunikaci inteligentního chování s vytvořeným simulačním modelem.
Thesis aims at fighter combat and maneuvring - so called Dogfighting. The purpose of this work is to create intelligent autopilot based on Agent system, eligible of executing in-air maneuvers and tactics in real-time simulation. In the first part, theoretical basis of air combat will be introduced, such as weapon systems, maneuvring and tactics in mutual combat 1 on 1, odds fight 2 on 1, and last but not least mass fights. Also agent programming will be introduced, as well as recognizing of agent rules and processes and its transformation to agent language. The second part describes building of a simple graphical simulation environment based on JMonkey game engine. Agent system maintaining every single aircraft within the simulation will be created and own network socket protocol for communication between intelligent behavior and simulation environment will be discussed and documented.
Description
Citation
BURDA, R. Inteligentní autopilot založený na agentně orientovaném programování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2016.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Inteligentní systémy
Comittee
doc. Ing. František Zbořil, CSc. (předseda) doc. Ing. Jiří Kunovský, CSc. (místopředseda) Ing. Michal Bidlo, Ph.D. (člen) Doc. Ing. Pavel Herout, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2016-06-17
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm uspokojivě (D). Otázky u obhajoby: Co přesně dělá funkce zabij_mrtve_agenty  popsaná v kapitole 3.5.1 na stránce 36? V kapitole 3.5.2 používáte při implementaci agenta rozhodovací strom (obr. 3.3). Na základě čeho byl tento rozhodovací strom sestaven? Nebylo by efektivnější mít tento strom dynamický s ohledem na efektivitu a výsledky předchozích simulací?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO