Stereovizní systém pro počítání cestujících v hromadných dopravních prostředcích

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce pojednává o návrhu systému pro automatické počítání cestujících v dopravních prostředcích. Jednotky počítající cestující jsou umístěny na stopě dveřního prostoru vozidla. Cestující jsou detekováni na disparitní mapě vypočtené ze snímků stereo-kamery. Sledování cestujícího probíhá pomocí sledovacího algoritmu Global nearest neighbor a Multiple hypothesis tracking. Systém je používán pro získávaní dat pro přepravní průzkumy veřejné dopravy.
This thesis deals with a concept of system for automatic passenger counting in different  modes of transport. Counting units are placed in top of the door area in the vehicle. Passengers are detected at the disparity map counted from the stereo-camera images. Object tracking is achieved with Global nearest neighbor and Multiple hypothesis tracking algorithm. This system is used for public transportation surveys.
Description
Citation
VRZAL, R. Stereovizní systém pro počítání cestujících v hromadných dopravních prostředcích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2016.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Počítačová grafika a multimédia
Comittee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (místopředseda) prof. RNDr. Alexandr Meduna, CSc. (člen) doc. Ing. Ondřej Ryšavý, Ph.D. (člen) prof. RNDr. Josef Šlapal, CSc. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2016-06-23
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Napadají vás jiné metody automatického počítání cestujících? Jaké jsou podle vás výhody a nevýhody vašeho přístupu založeném na stereo vidění? U testů rychlosti výpočtu jednoduchých operací v kap. 5.1 mě překvapuje, že s využitím OpenCL je eroze rychlejší než kopie i součet. Jak je to možné?  Můžete vysvělit větu na str. 39 "..., při použití větší datové sady by se však nejlepší hodnocení blížilo zvoleným hodnotám."? Moje interpretace, že vy víte, jaké je optimum a není vhodné věřit výsledkům provedených experimentů, mi nezní úplně rozumně. Kdo navrhl a vyrobil jednotku UCP-01? Proč jste použil zrovna toto zařízení? Jak bylo náročné anotovat záznamy disparitních map? Máte představu, jak se zařízení chová při přeplnění dopravního prostředku?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO