Aplikační programové rozhraní pro ITIL Service Desk systémy

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Diplomová práce se zabývá ITIL procesy v systémech service desk. Cílem práce bylo zvolit několik service desk systémů a zpracovat rozhraní, přes které bude možné se service desky komunikovat a pracovat s vybranými procesy. V práci je obecně popsána knihovna ITIL, podrobněji funkce service desku a důležité ITIL procesy. Množinu procesů, se kterými lze v rozhraní manipulovat, tvoří správa incidentů, problémů, změn a konfigurací. Pro práci s těmito procesy je navrženo a následně implementováno aplikační rozhraní fungující na bázi webových služeb. V závěru práce je prezentováno několik scénářů pro demonstraci komunikace mezi klienty a service desky přes vytvořené rozhraní.
Main focus of this thesis is creating workaround for ITIL processes in service desk systems. As a objective with highest priority was to choose service desk systems, then create interface which can make possible communication between service boards and selected processes. I described also in generally meaning ITIL library, common service desk functions and important ITIL processes. Management of incidents, problems, changes and configurations is based on a set of processes, which are able to manipulate with interface. Web services are main tool of implemented API for working with these processes. In conclusion are also presented several scenarios to demonstrate communication between clients and service across the board created interface.
Description
Citation
ŠIRŮČEK, P. Aplikační programové rozhraní pro ITIL Service Desk systémy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2016.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Počítačová grafika a multimédia
Comittee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (místopředseda) prof. RNDr. Alexandr Meduna, CSc. (člen) doc. Ing. Ondřej Ryšavý, Ph.D. (člen) prof. RNDr. Josef Šlapal, CSc. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2016-06-23
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Je možné přes vaše rozhraní vypsat všechny tikety v systému, i když neznáme jejich identifikátory? Na straně 28 píšete o neúplnosti poskytovaných dat o tiketech přes vaše rozhraní, a přesto provádíte jejich "kopírování" mezi systémy (s. 43 a 53). Jaké je využití a jak by bylo možno implementovat "bezztrátovou" kopii tiketu?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO