Zpracování obrazu pro golfový simulátor

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce popisuje návrh a praktickou realizaci golfového simulátoru. Zahrnuje specifikaci hardwaru, který je pro takový simulátor nezbytností a implementaci detekce odpalu a letu míče. Simulátor musí splňovat několik podmínek, které byly stanoveny na počátku návrhu.Mezi nejdůležitější podmínky patří nízká pořizovací cena, a proto je simulátor postaven na běžně dostupných USB kamerách Playstation Eye 3. Hlavním cílem bylo vytvořit uživatelsky přívětivý simulátor, který bude vhodný jak pro venkovní, tak pro vnitřní prostředí. Výsledné řešení bylo porovnáno se simulátorem Full Swing. Díky snímání míčku již od počátku jeho letu byla přesnost našeho simulátoru při patování a krátké hře mnohem vyšší. Přesnosti při patování se pohybovaly: u rychlosti míče +/- 0,2 m/s, vzletového úhlu +/- 1 stupeň a letového úhlu +/- 0,8 stupňů.
This thesis describes design and practical realization of a golf simulator. It includes specifications of the hardware, that is a necessity for such simulator, and implementation of the detection of a golf swing and ball flight. The simulator has to fulfill several conditions that were stated at the beginning of the draft. One of the most important conditions was low purchase price, and therefore the simulator is based on common USB cameras Playstation Eye 3. The main goal was to create a user friendly simulator, that will be appropriate both for indoor and outdoor conditions. The final solution was compared with Full Swing simulator. The accuracy of our simulator was far better than the compared one at short game and putting through the use of scanning the ball right after the start of its flight. Accuracy at putting ranged: speed of the ball +/- 0.2 m/s, launch angle +/- 1 degree and flight angle +/- 0.8 degrees.
Description
Citation
HEŘMAN, Z. Zpracování obrazu pro golfový simulátor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2016.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Počítačová grafika a multimédia
Comittee
doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (předseda) prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (místopředseda) doc. Mgr. Jaroslav Hrdina, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen) prof. Ing. Miroslav Švéda, CSc. (člen) prof. Ing. Tomáš Vojnar, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2016-06-20
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: Které vlastnosti simulátoru by bylo vhodné vyhodnotit uživatelskými testy? Jaké závěry je možné vyvodit z tabulky 7.6?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO