Inteligentní reaktivní agent pro hru Ms.Pacman

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce se zabývá umělou inteligencí pro složitější rozhodovací problémy, jako je hra s neurčitostí Ms. Pacman. Cílem práce je navrhnout inteligentního reaktivního agenta využívajícího metodu strojového učení, demonstrovat jej ve vizuálním demu Ms. Pacman a jeho inteligenci srovnat se známými informovanými metodami hraní her (Minimax, Alfa-Beta řezy, Expectimax). Práce je rozdělena primárně na dvě části. V teoretické části je řešena problematika metod hraní her, reaktivita agenta a možnosti strojového učení (vše v kontextu Ms. Pacman). Druhá část práce je zaměřena na samotný popis návrhu a implementace verzí agenta a na závěr jeho srovnání se zmíněnými známými metodami hraní her, zhodnocení dosažených výsledků a několik návrhů na vylepšení do budoucna.
This thesis focuses on artificial intelligence for difficult decision problemes such as the game with uncertainty Ms. Pacman. The aim of this work is to design and implement intelligent reactive agent using a method from the field of reinforcement learning, demonstrate it on visual demo Ms.Pacman and compare its intelligence with well-known informed methods of playing games (Minimax, AlfaBeta Pruning, Expectimax). The thesis is primarily structured into two parts. The theoretical part deals with adversarial search (in games), reactivity of agent and possibilities of machine learning, all in the context of Ms. Pacman. The second part addresses the design of agent's versions behaviour implementation and finally its comparison to other methods of adversarial search problem, evaluation of results and a few ideas for future improvements.
Description
Citation
BLOŽOŇOVÁ, B. Inteligentní reaktivní agent pro hru Ms.Pacman [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2016.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Lukáš Burget, Ph.D. (místopředseda) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Rozman, Ph.D. (člen) Ing. Josef Strnadel, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2016-06-13
Defence
Studentka nejprve prezentovala výsledky, kterých dosáhla v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Studentka následně odpověděla na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studentky na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: K obhajobě pokládám studentce tři otázky: - Můžete stručně uvést cíl a pravidla hry Ms. Pacman, a případné modifikace, které jste v práci použila? - Můžete uvést přesný tvar použité hodnotící funkce? - Můžete stručně vysvětlit, jak jste pracovala s neurčitostí v algoritmu Minimax?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO