Trvanlivost směsných recyklátů v podloží vozovek

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Bakalárska práca rieši využitie zmiešaného recyklátu v podloží vozoviek. Podrobne sa zaoberá výhodami a nevýhodami jeho využitia. Hlavne sleduje negatívne vlastnosti, ako nasiakavosť a namŕzavosť, a zisťuje ich závislosť k množstvu tehelných častí v zmiešanom recykláte. Prakticky overuje kalifornský pomer únosnosti, nasiakavosť a mieru namŕzavosti pripravených zmesí zmiešaného recyklátu. Rozhodujúci vplyv na výsledky bude mať množstvo tehelných častí v recykláte.
The Bacherol thesis is focused on the use of waste building materials to subgrade of the pavement. Examines in detail advantages and disadvantages of this recycled material. Mainly deal with negative properities like water absorption and frost action, and figure out the dependance on the amount of brick parts in waste buildingng material. It practically verifies California bearing ratio, water absorption and rate of frost action of waste building material. A decisive impact on results will have a number of brick parts in recycled material.
Description
Citation
LORENC, D. Trvanlivost směsných recyklátů v podloží vozovek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2016.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
Date of acceptance
2016-06-15
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO