Strategická hra v multi-agentním prostředí Jason

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
E
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Práce se zabývá umělou inteligencí využívanou v~oblasti počítačových her, zejména pak tzv. strategií v~reálném čase, a implementuje rozšíření pro jednu z~těchto her. Analyzuje možnosti využití přístupu multi-agentních systémů právě pro účely umělé inteligence v~počítačových hrách. Zabývá se konceptem swarm inteligece (inteligence roje), jako vhodné, ale nevyužívané, varianty umělé inteligence nejen pro strategické hry. Mimo jiné se tato práce pokouší o~volbu vhodné reprezentace vjemů jednotlivých smyslů pro softwarové agenty a poukazuje na náročnost tohoto problému.
This thesis describes artificial inteligence used in developement of computer games, particularly discusses with theory behing artificial inteligence used in real-time strategy games. It deals with implementation of extensions for one such a game. It analyzes posibylities of use multi-agent systems architecture for purposess of artificial inteligence in games. It describes concept of swarm inteligence as suitable but not used tool for developing not only videogame artificial inteligence. Moreover it attempts to find suitable representation of sensation for software agents and shows the difficulties of this task.
Description
Citation
VAIS, R. Strategická hra v multi-agentním prostředí Jason [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2015.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Dr. Ing. Petr Hanáček (předseda) doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Jan Kořenek, Ph.D. (člen) Ing. Šárka Květoňová, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2015-06-17
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " E ". Otázky u obhajoby: Jelikož mám problém s používáním pojmu "Umělá inteligence" (AI) jako čehosi přítomného v nějakém systému, optám se. Jak lze identifikovat, co je v systému počítačové hry touto AI a co již není? Například hned na straně 6 tvrdíte, že AI se "stará o synchrnonizaci animace s vlastním pohybem". Co tedy touto AI je a čím se projevuje, případně s kterými komponentami komunikuje či interaguje?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Přístup k plnému textu prostřednictvím internetu byl licenční smlouvou omezen na dobu 1 roku/let
DOI
Collections
Citace PRO