Experimentální zkoušení modulu pružnosti podkladních vrstev vozovek

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Práce řeší experimentální zkoušení modulu pružnosti Er cyklickou triaxiální zkouškou vybraných nestmelených a stmelených směsí používaných do podkladních vrstev vozovek. Důvodem zkoušení je porovnání výsledků s TP 170, který se zabývá navrhováním vozovek pozemních komunikací a obsahuje běžně užívané moduly pružnosti Er, a ověření, zda tyto hodnoty odpovídají skutečnosti. Pro klasifikaci vybraných materiálů jsou pak v práci použity další zkoušky jako stanovení zrnitosti, zhutnitelnosti, kalifornského poměru únosnosti CBR pro nestmelené směsi a pevnosti v tlaku pro směsi stmelené cementem.
The thesis is focused on experimental testing of resilient modulus Mr with triaxial test of chosen unbounded and bounded mixtures used in the sub-base layer of pavement. The reason of testing is to compare results with TP 170 – pavement construction guide containing commonly used values of resilient modulus Mr. Thesis should check if those values are correct and real. For classification of chosen materials there are used another tests like grain size distribution, compaction, California bearing ratio CBR for unbounded mixtures and compressive strength for cement-bounded mixtures.
Description
Citation
KOTAS, V. Experimentální zkoušení modulu pružnosti podkladních vrstev vozovek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2017.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
Date of acceptance
2017-01-31
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO