CESTA VODY (ZPÍVAT PROSTOR)

Abstract
Z cesty Jedovnického potoka: spojení s pramenem propadání do podzemních síní a cesty zpátky na světlo. Cesta Vody je intermediální báseň, která se zabývá elementem vody a charakterem její cesty krajinou, její přítomnosti v krajině. Protože je mi nejbližší práce v krajině, odcházím opět do přírodní krajiny, silných míst s krasovými jevy nedaleko Brna. Fokus audiovizuální básně je upřen především k momentu tání. sublimace páry z ledového krovu, k efemerním jevům na hladině, jako jsou miniaturní víry, vlnění, pablesky slunečního a především měsíčního svitu. Báseň je zaměřena na možnosti přenosu zkušenosti zážitku specifického místa, a událostí v jedinečném, neopakovatelném čase a prostoru do prostoru scénického a možnosti hudební a audiovizuální interpretace takové zkušenosti. Pracuji s digitálními médii (mixáž video a audiostop) pro přenos fyzické zkušenosti umělce v jedinečném čase v jedinečném přírodním areálu do scénické podoby díla. S ohledem na fyzikální a symbolické kvality vodního elementu jsem upustil od komponování události v klasickém smyslu.
The way of the Jedovnice creek: connection with the spring Falling into the underground halls and back to the light. The Water Way is an intermedial poem that is concerned to the element of water, character of its way through the landscape and its presence in the landscape. Since the type of work I most prefer is the work in the landscape, I am returning back to the natural landscape, strong places in Moravian karst near Brno. The audiovisual poem is primarily focused on the moment of melting. Sublimation of ice from the ice shelter, ephemeral phenomena on the surface, such as miniature whirls, waves, rays of sunlight and especially moonlight. The poem focuses on the possibilities of transferring the experience with a specific place, and the events in a unique, unrepeatable time and space into the theatrical scene and possibilities of the musical and audiovisual interpretation of such experience. I work with digital media (video mix and audiostop) to transfer the artist's physical experience in a unique time and unique natural setting into the scenic form of the work. Considering the physical and symbolic qualities of the water element, I have abandoned the composition of the event in the classical sense.
Description
Citation
OREL TOMÁŠ, J. CESTA VODY (ZPÍVAT PROSTOR) [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění. 2017.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Intermediální a digitální tvorba
Comittee
doc. Mgr.A Lenka Klodová, Ph.D. (předseda) MgA. Jan Šrámek, Ph.D. (člen) prof. akad. soch. Tomáš Ruller (člen) MgA. Jennifer Helia De Felice, Ph.D. (člen) doc. Mgr. Jan Zálešák, Ph.D. (člen) MgA. Pavel Sterec, Ph.D. (člen) MgA. Veronika Šrek Bromová (člen) Mgr. Marek Pokorný (člen)
Date of acceptance
2017-05-15
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO