Koncept rychlonabíjecí stanice pro elektromobily s akumulací

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstract
Predmetom tejto práce je vytvorenie konceptu rýchlonabíjacej stanice s akumuláciou a využitím obnoviteľných zdrojov. V úvodnej časti diplomovej práce je popísaná normou stanovená špecifikácia nabíjania elektromobilu za použitia technológie striedavého alebo jednosmerného prúdu a vytvorený prehľad možností použitia nabíjacích konektorov. Prvá časť taktiež obsahuje prehľad technológie obnoviteľných zdrojov energie s využitím akumulácie pre nabíjaciu stanicu. V druhej časti práce na základe teoretických podkladov je vytvorený matematický model nabíjacej stanice v prostredí Matlab/Simulink. Funkčnosť modelu stanice je verifikovaná s fyzikálnym laboratórnym modelom. Pre overenie možnosti pripojenia stanice k distribučnej sieti je vytvorená simulácia úbytkov napätí v prostredí Matlab/Simulink. Následne v práci sú nasimulované štyri 24 hodinové scenáre. Podľa predpokladov simulácie je navrhnutá technológia stanice a prepojenie jednotlivých komponentov. Následne je vypracovaná energetická a finančná analýza projektu nabíjacej stanice do roku 2030.
Main purpose of the thesis is the creation of a concept a fast-charging station associated with accumulation that uses renewable source. The introduction of the thesis describes a standard that specifies the charge of electric vehicles using direct and alternating current as well. It depicts an overview of using charging connectors. The first part also deals with overview of the technology of renewable sources and exploitation energy storage system for charging station. The second part introduces the theoretical basement for mathematical model of the charging station in Matlab/Simulink. The function of model station is verified by a physical laboratory model. For options verification of the connection station to the distribution net is created simulation of voltage losses in Matlab/Simulink. The thesis shows four 24 hours’ scenarios that have been simulated. According to the assumptions of simulation, the technology of station and connecting component is suggested. Next is the designed energy and financial analysis of the project charging station until 2030.
Description
Citation
MIŠKOVSKÝ, J. Koncept rychlonabíjecí stanice pro elektromobily s akumulací [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Elektroenergetika
Comittee
prof. Ing. Petr Toman, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Petr Mastný, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Petr Baxant, Ph.D. (člen) Ing. Branislav Bátora, Ph.D. (člen) prof. Ing. František Janíček, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Ptáček, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2017-06-06
Defence
Student seznámil komisi se svojí diplomovou prací na téma: Koncept rychlonabíjecí stanice pro elektromobily s akumulací. Student odpověděl na otázky z posudků oponenta a vedoucího práce. Doplňující otázku položil prof. Janíček na téma bezkontaktního nabíjení elektromobilů. Student na otázku odpověděl samostatně.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO