Vláknové difrakční struktury Point-by-Point

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstract
Diplomová práca sa zaoberá popisom základných princípov a vlastností vláknových mriežok s dlhou periódou (LPFGs). Je rozobraný základný matematický popis týchto mriežok, potrebný k ich modelovaniu a simulácii. Následne sú navrhnuté konkrétne modely vedúce ku zmenám tvaru spektra LPFGs, jedná sa o chirpovanie, apodizáciu a zmeny priemerého indexu lomu navg. V prostredí MATLAB sú vytvorené programy slúžiace k napočítavaniu dôležitých parametrov LPFGs a súčasne sú simulované jednotlivé modely vedúce ku zmene tvaru spektra LPFGs.
The diploma thesis described the basic principles and characters of the long period fiber gratings (LPFGs). Our concern was to describe basic mathematical description of these gratings needed to their modelation and simulation. Consequently some exact models leading to changes in the shape of the spectrum LPFGs were suggested, these methods were the chirping, apodization and changes in the average refractive index navg. In the Matlab environment, programes for counting the important parametres LPFGs were created and meanwhile each model leading to the change in the shape of the spectrum was simulated.
Description
Citation
VALÁŠEK, M. Vláknové difrakční struktury Point-by-Point [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Telekomunikační a informační technika
Comittee
doc. Ing. Karol Molnár, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Václav Zeman, Ph.D. (místopředseda) Ing. Pavel Nevlud (člen) Ing. Stanislav Uchytil, Ph. D. (člen) doc. Ing. Petr Sysel, Ph.D. (člen) Ing. Pavel Šilhavý, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2017-06-07
Defence
Jaký je rozdíl mezi rezonanční vlnovou délkou a Braggovou rezonanční vlnovou délkou? odpověď: student otázku vysvětlil a popsal matematickým modelem Z čeho byly odvozeny vstupní simulační parametry uvedeny v tabulce 5.1? Z jakého důvodu byly použity právě tyto parametry? odpověď: student vycházel ze světové literatury, ze které čerpal Existuje rozdíl mezi tzv. otočným bodem TAP (Turn Around Point) a rozložením PMC (Phase Matching Curves)? Pokud ano, popište jaký. odpověď: student popsal PMC rozložení z grafu. Student vysvětlil jeho přínos v diplomové práci.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO