Experimentální hardwarový hudební nástroj

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstract
Cílem této bakalářské práce byl návrh a konstrukce hudebního nástroje, který se vyznačuje experimentálností spočívající v kombinaci syntezátoru a sekvenceru, ovládáním, vzhledem. Samotný návrh a konstrukci předchází teoretický úvod dotýkající se témat dělení nástrojů, hudební teorie, generování a modulace zvukových signálů. V teoretické části jsou dále rozebrány části navrhovaného nástroje, jakými jsou například mikrokontrolér, D/A převodník, a také zvolené principy umožňující realizaci nástroje s požadovanými vlastnostmi – zapojení operačního zesilovače, frekvenční filtry, princip přímé číslicové syntézy. V praktické části se nachází popis jednotlivých částí nástroje umožňujících sestrojení funkčního celku přecházející v popis softwarového řešení.
The main aim of the bachelor thesis was to design and build a musical instrument that will have a signs of the experimentalism consist of combination synthesizer and sequencer, tuning, unusual kind of controls and its look. At the top of this work is the theoretical introduction to the musical instruments and to the process of generating and modulating sound. There is also written information about parts that the instrument consists of (microcontroller, D/A converter), principles that leads to being able to create this instrument (operational amplifiers, frequency filters, DDS) in the theoretical part. The description of the components is in the practical part followed by the information about the circuits at this instrument and about software solution as well.
Description
Citation
CHAŇO, P. Experimentální hardwarový hudební nástroj [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Audio inženýrství
Comittee
doc. Ing. MgA. Mgr. Dan Dlouhý, Ph.D. (předseda) doc. Mgr. Pavel Rajmic, Ph.D. (místopředseda) Ing. Ladislav Káňa (člen) doc. Ing. Petr Sysel, Ph.D. (člen) MgA. Lukáš Nábělek (člen)
Date of acceptance
2017-06-21
Defence
1. I když je princip hudebního nástroje založen na využití piezoelektrického měniče, není tento měnič nikde zakreslen ve schématech a ani nejsou uvedeny jeho parametry, které jsou potřebné pro návrh vstupních obvodů. Uveďte proto jeho princip, parametry a jak bude připojen ke vstupnímu obvodu. 2. Postrádám základní osvětlení principu umístnění piezoelektrického měniče na desce a vliv úderů paličkou do různých míst na ploše desky. Není totiž jasné, zda údery paličkou musí být do desky jen v místě, kde je na desce přilepen měnič, nebo úder mimo střed nějak ovlivňuje generované akustické sidgnály.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO