Smyková únosnost spřažených plechobetonových desek.

Abstract
Předmětem předkládané dizertační práce je experimentální i teoretický výzkum spřažených plechobetonových desek. Práce se zabývá také tvorbou numerických modelů spřažených desek. Návrh nových typů spřažených plechobetonových desek je dle současných norem zatížený nutností vykonání laboratorních testů ohybem. Alternativou k těmto testům jsou malé smykové testy výřezu desky. Malými smykovými testy a návrhovými metodami, které využívají jejich výsledky, se v minulosti již zabývala řada autorů. Existuje proto několik uspořádání těchto typů testů a k nim příslušných návrhových metod, avšak žádná z nich není dosud zavedena v normě. Předkládaná práce se zabývá třemi alternativními návrhovými metodami: Slip-Block Test, Simplified Method a Built-up Bars. V práci je navrženo uspořádání malých smykových testů, které je použitelné ve všech těchto metodách. Pomocí tohoto uspořádání bylo vykonáno několik sérií malých smykových testů v různých modifikacích. Výsledky testů byly použity pro výpočet ohybových odolností desek. Vypočtené odolnosti byly porovnány mezi sebou, s výsledky prováděných ohybových testů desek vakuováním a čtyřbodovým ohybem i s výsledky současně platných návrhových norem v Eurokódu, m-k metodou a metodou částečného spojení. Dále jsou v práci prezentovány citlivostní analýzy na vstupní hodnoty pro jednotlivé návrhové metody. Na základě porovnání přesnosti a pracnosti metod byla sestavena doporučení pro použití v praxi. Smykové testy byly použity také k určení smykové odolnosti přídavných spřahovacích prostředků a pomocí alternativních návrhových metod byla vypočtena jejich ohybová odolnost, která byla následně porovnána s výsledky ohybových testů desek s těmito spřahovacími prostředky. V práci jsou také prezentovány numerické modely spřažené desky na bázi metody konečných prvků v programu Atena. Modely slouží k parametrickým studiím a obecně k lepšímu pochopení působení desky při částečném spřažení.
The subject of the submitted work is the experimental and theoretical investigation of composite slabs. The work also deals with creation of numerical models of composite slabs. The design of a new type of steel sheeting for composite slab according to nowadays standards requires full scale laboratory bending tests. An alternative to the bending tests are the small scale shear tests. The small scale shear tests as well as corresponding design methods have already been investigated by many researchers. Therefore several test arrangements and corresponding design methods can be found in literature but none of them is included in standards yet. The submitted thesis describes three of the alternative design methods: Slip- Block Test, Simplified Method and Built-up Bars. The test arrangement is proposed to be usable in all these methods. The small scale shear test have been performed in laboratory in several modifications. The results were used to calculate the bending resistance of the slab by the alternative design methods. The calculated bending resistances were mutually compared, compared with the performed bending tests resistances and the resistances by the methods described in Eurocode: m-k method and partial connection method. A sensitivity studies of the input parameters in alternative design methods are presented as well. The optimal design method for use in practice was searched and recommended based on the performed studies, accuracy and laboriousness of the methods. The shear tests were used also to measure longitudinal shear resistance of the additional shear anchors. The alternative design methods were used to predict bending resistance of the slab using these anchors and the results were compared. The numerical simulation of the composite action of the slab by the finite element methods is modelled in Atena software. The models serves to perform parametrical studies and to better understand of the behaviour of the slab in partial composite action.
Description
Citation
HOLOMEK, J. Smyková únosnost spřažených plechobetonových desek. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
Date of acceptance
2016-09-06
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO