Odhad životnosti železobetonových mostů

Abstract
S narůstajícím stářím betonových mostů pozemních komunikací je velmi aktuální otázka určení jejich spolehlivosti a úrovně zatížitelnosti pro požadovanou zbytkovou životnost konstrukce. Doktorská práce představuje ucelenou metodiku posouzení spolehlivosti železobetonových a předpjatých mostů založenou na virtuální simulaci porušení konstrukce nelineární metodou konečných prvků na deterministické a stochastické úrovni. Hodnoty zatížitelnosti jsou stanoveny na základě odhadu návrhové únosnosti konstrukce metodami globálního součinitele spolehlivosti, anebo na základě plně pravděpodobnostní analýzy únosnosti s přímým odhadem zatížitelnosti. V rámci plně pravděpodobnostních výpočtů se použije simulační technika Latin Hypercube Sampling.
With increasing age of the concrete road bridges, the highly topical question is to determine their reliability and load-bearing capacity level required for the residual life of the structure. Doctoral thesis presents a comprehensive methodology for assessing the reliability of reinforced and prestressed concrete bridges based on non-linear finite element method damage and failure virtual simulations at both deterministic and stochastic levels. Load-bearing capacity values are specified by the structure’s design load capacity estimation by global safety factor methods or they are based on a fully probabilistic load capacity analysis using the direct resistance estimation. For the fully probabilistic calculations, the simulation technique Latin Hypercube Sampling is used.
Description
Citation
DOLEŽEL, J. Odhad životnosti železobetonových mostů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
Date of acceptance
2016-09-06
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO