2017

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 156
  • Item
    Dynamický dekodér pro rozpoznávání řeči
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Veselý, Michal; Schwarz, Petr; Glembek, Ondřej
    Výstupem této práce je funkční a značně optimalizovaná implementace dynamického dekodéru, která funguje na principu dynamického generování rozpoznávací sítě a dekódování modifikovaným algoritmem Token Passing. Implementované řešení poskytuje srovnatelné výsledky se vzorovým statickým dekodérem z BSCORE (API firmy Phonexia), přičemž přináší výraznou paměťovou úsporu, která umožňuje využití více komplexních jazykových modelů a usnadňuje integraci do mobilních zařízení či dynamické přidávání nových slov do rozpoznávače.
  • Item
    Hodnocení uchazečů o zaměstnání použitím neurověd
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Bank, Tomáš; Szőke, Igor; Beran, Vítězslav
    Tato práce se zabývá možností vyhodnocení kognitivních a emocionálních vlastností člověka ve vztahu k pracovním pozicím/oborům. Podstatou je vytvoření sady testů, které bude možné použít u přijímacího řízení při rozhodování mezi kandidáty. Také navrhuje způsob klasifikace uživatele na základě absolvování sady testů, čímž se snaží poskytnout podporu při volbě vhodného zaměstnání. Práce podává stručný náhled do způsobu testování jednotlivých vlastností, popisuje návrh implementace webové aplikace, popisuje implementaci klasifikátoru založeného na neuronových sítích a také prezentuje získané výsledky.
  • Item
    Testování Open vSwitch a DPDK
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Šabart, Otto; Čejka, Rudolf; Grégr, Matěj
    Práce popisuje virtuální přepínač Open vSwitch a jeho architekturu. Zabývá se jeho akcelerací - především pomocí knihovny Data Plane Development Kit (DPDK). Popisuje architekturu této knihovny, rozebírá její jednotlivé funkční celky a popisuje možnosti její konfigurace. Další část práce popisuje metodologii zvolenou pro testování výkonu virtuálních přepínačů. Tato metodologie byla následně využita pro návrh a implementaci prostředí pro plně automatizované testování výkonu přepínače Open vSwitch s DPDK s využitím automatizačních systémů Koji, Jenkins, Beaker a VSperf. Zároveň byly implementovány nástroje pro automatické porovnávání získaných výsledků. Celé vytvořené prostředí bylo následně použito pro změření výkonu několika základních konfigurací přepínače Open vSwitch, a to jak s využitím knihovny DPDK, tak i bez ní. Provedená měření jsou v práci zhodnocena a diskutována. Závěr práce se zabývá velkým množstvím rozšíření a vylepšení implementovaných testů.
  • Item
    3D herní svět v OpenGL
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Buchta, David; Milet, Tomáš; Lysek, Tomáš
    Tato práce se zabývá studiem moderních technik v počítačové grafice; návrhem a vytvořením aplikace, jež může sloužit jako jádro budoucímu hernímu enginu. V práci jsou vyzdviženy techniky tvorby rozsáhlých terénů, pokročilých stínů, generování fyzikálně založené oblohy a vykreslování velkého množství objektů. Závěrem je provedeno výkonnostní testování těchto modulů.
  • Item
    Sjednocená hlášení pro výkonnostní testování
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Kůrová, Martina; Šimková, Hana; Vojnar, Tomáš
    Moderní pokrok v oblasti technologií pro vývoj dnešních softwarových aplikací umožnil vývojářům více se soustředit na vývoj funkčnosti aplikace na úkor sledování jejího výkonu a správy zdrojů. V důsledku toho se zvýšily požadavky na nástroje pro výkonnostní testování, které by měly poskytovat vývojářům jasný a srozumitelný přehled o stavu systému z hlediska jeho výkonu a umožnit rychlou interpretaci naměřených výsledků. Tato práce zkoumá typické výkonnostní problémy dnešních aplikací a navrhuje přístupy, pomocí kterých je možné tyto anomálie automaticky rozpoznat. Pomocí statistických metod, jako je regresní a korelační analýza, je provedena analýza dat naměřených během výkonnostního testování s cílem rozpoznat ve výsledcích odchylky od normálního chování a z nich identifikovat výkonnostní problémy. Výsledkem je report o celkovém stavu systému z hlediska jeho výkonu. Implementací regresní analýzy je možné detekovat výkonnostní problémy jako je například zhoršující se reakční čas odpovědi, nízká propustnost systému či odhalit únik paměti. Navrhovaný přístup byl implementován v podobě nové komponenty v open-source nástroji pro výkonnostní testování PerfCake. Vyvinutá komponenta je schopna detekovat a reportovat potenciální výkonnostní problémy a jejich pravděpodobnost.