Mateřská škola

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Předmětem této diplomové práce je návrh novostavby objektu mateřské školy pro zhruba 75 dětí v obci Velký Týnec u Olomouce. Návrh je proveden ve stupni dokumentace pro provádění stavby. Účel objektu jde ruku v ruce s koncepcí předškolního vzdělávání – tj.: je založena na tom, aby si dítě od útlého věku osvojovalo základy klíčových kompetencí a získávalo tak předpoklady, pro své celoživotní vzdělávání, umožňující mu se snáze a spolehlivěji uplatnit ve společnosti. Architektonické řešení vychází ze vzájemného dialogu mezi investorem (vedoucím práce) a projektantem (studentem) a zohledňuje územní, vlastnické, historické a další návaznosti v dané lokalitě. Navržený objekt je podlouhlá, nepodsklepená, dvoupodlažní budova. Fasády objektu jsou navrženy jako větrané, s dřevěným obkladem, střecha je jednoplášťová se zkosenou atikou. Do objektu se vstupuje ze severní strany. První nadzemní podlaží je rozděleno na tři části – středovou část se vstupním atriem a dvě postranní křídla s odděleními mateřské školy. Druhé podlaží potom tvoří třetí oddělení mateřské školy, ředitelna a místnost karantény. Statické schéma objektu tvoří v prvním patře stěnový nosný systém z keramických tvárnic, v druhém patře potom systém kombinovaný s průvlaky, které jsou vynášené sloupy. Stropy navrhujeme z předpjatých panelů spiroll. Na okolním pozemku byla navržena parková úprava.
Subject of my diploma thesis is design of new kindergarten for approximately 75 children in village Velký Týnec near Olomouc. Design is made in level of detailed design. The purpose od desing is hand in hand with the concept of preschool education - it is based on the fact that a younger age child has acquired the basics of key competences and thus has the prerequisites for his / her lifelong learning that would allow his / her easier and more reliable application in society. The architectural concept is based on a mutual dialogue between investor (supervisor) and designer (student) and takes into account the territorial, property, historical and other relationships in the given locality. Proposed building is an arched, non-duplex, two-storey building. The facades of the building are designed as ventilated, with wooden tiles, the roof is single-faced with a sloping attic. Entrance to object is from north side. First floor is divided into three parts - central part with entrance atrium and two side wings with nursery schools. Second floor consists of the third department of kindergarten, headmaster office and the quarantine room. The static desigh of object is made up of ceramic blocks on the first floor, and on second floor, the system is combined with cross-sections which are led by columns. The ceilings are designed from pre-stressed spiroll panels. Park landscaping was designed on the surrounding site.
Description
Citation
DOŠLÍK, O. Mateřská škola [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Pozemní stavby
Comittee
Date of acceptance
2018-01-30
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO