Hydraulický okruh pojezdu dvoucestného vozidla

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Cílem této diplomové práce je návrh hydraulického (hydrostatického) okruhu pohonu dvoucestného vozidla pro jízdu po komunikaci i železnici. Jelikož moje diplomová práce nebude na požadavek vztažena ke konkrétnímu typu silničního vozidla určeného i pro jízdu po železnici, bude moje práce čistě referenčního charakteru. Na požádání mi bylo poskytnuto firmou Bosch Rexroth s.r.o. hydraulické schéma dvoucestného podvozku (viz. příloha), které mi je také výchozím pro nový návrh, dle zadaných parametrů. Práce je zaměřena na zájmy firmy SaZ s.r.o., zabývající se vývojem a přestavbou silničních vozidel na vozidla dvoucestná. V první fázi se jedná o volbu nejvhodnějších komponent pojezdu železničního podvozku v souladu se zadáním. Druhá fáze bude zaměřena na samotný výpočet parametrů pojezdu, nadimenzování systému s konkretizací typového označení komponent. Součástí druhé fáze bude také návrh hydraulicky brzděného systému kolejového podvozku. Poté následuje celkové zhodnocení, případně alternativní řešení daného problému.
The aim of this diploma thesis is a concept of hydraulic (hydrostatic) circuit of rail – road vehicle drive for the drive on communication and railway. As my work is not related to a specific type of road vehicle dedicated to a drive on railway, my work is of strictly reference nature. On request I was provided by Bosh Rexroth s.r.o. with a hydraulic scheme of two-way undercarriage (see appendix), which is also a source material for the new concept. My work is focused on interests of SaZ s.r.o., which deals with the development and rebuilding of road vehicles into rail – road vehicles. The first phase is focused on the choice of the most convenient component of railway undercarriage in accord with the assignment. The second phase is oriented on the calculation of travel parameters, dimensioning of systems with concretization of typal mark of components. A part of the second phase is also a concept of hydraulic braking system of rail undercarriage. After that follows a complete evaluation, eventually an alternative solution of given problem.
Description
Citation
ROZUMEK, J. Hydraulický okruh pojezdu dvoucestného vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Dopravní a manipulační technika
Comittee
prof. Ing. Miroslav Rousek, CSc. (předseda) doc. Ing. Miroslav Škopán, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Břetislav Mynář, CSc. (člen) doc. Ing. František Ptáček, CSc. (člen) Ing. Emil Machač (člen)
Date of acceptance
2008-11-06
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO