Vplyv národnej kultúry na vnímanie reklamy a marketingu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstract
Bakalárska práca sa zameriava na vplyv kultúrnych aspektov na marketing a reklamu spoločnosti. Zahŕňa analýzu marketingového mixu spoločnosti IKEA Česká republika s.r.o., so zameraním na celkové vnímanie reklamy domácim i zahraničným zákazníkom. Konkrétne skúma rozdiely českej a španielskej kultúry. Obsahuje návrh zlepšenia marketingovej komunikácie, ktorý prispeje k zmenšovaniu bariér multikultúrnej komunikácie.
The bachelor thesis deals with the influence of cultural aspects to marketing and advertising of the company. It involves the analysis of marketing mix of the company IKEA Česká republika s.r.o., with an emphasis on the overall perception of its marketing by domestic and also foreign customers. It focuses on the differences between Czech and Spanish culture. It contains proposal for improvement of the marketing communication which will help to reduce barriers of multicultural communication.
Description
Citation
BRZIAKOVÁ, Z. Vplyv národnej kultúry na vnímanie reklamy a marketingu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2012.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Ekonomika a procesní management
Comittee
prof. Ing. Marie Jurová, CSc. (předseda) doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D. (místopředseda) Ing. Tomáš Heralecký, Ph.D. (člen) Ing. Bernard Neuwirth, Ph.D., MSc (člen) Ing. Marek Štroner, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2012-06-14
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO