Konstrukční návrh standu pro zkoušení jednoválcového motoru

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem stanoviště pro zkoušení jednoválcového přeplňovaného motoru. První část práce teoreticky pojednává o principech a možnostech měření výkonových parametrů spalovacích motorů. Dále je rozebrána problematika zabývající se měřením jednoválcových pohonných jednotek. Hlavní část práce se již věnuje samotnému konstrukčnímu návrhu stanoviště, kde jsou popsány jednotlivá technická řešení hlavních konstrukčních uzlů. Poslední kapitola se zabývá výpočtovým modelováním s využitím moderních softwarových prostředků, které umožnily ověřit funkci navržené konstrukce.
The diploma thesis deals with construction design of stand for testing single-cylinder turbocharged engine. The first part describes principles and possibilities of measuring the performance parameters of internal combustion engines. It also analyzes the issue of measuring single-cylinder combustion engine. The main part of thesis is about construction design of stand, which describes the individual technical solutions of the general construction parts. The last chapter deals with numerical simulation, which uses modern software tools. This software helps with verification of function design.
Description
Citation
SIKORA, O. Konstrukční návrh standu pro zkoušení jednoválcového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. Rudolf Franz, Ph.D. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Novosad (člen)
Date of acceptance
2018-06-13
Defence
Student přednesl prezentaci své diplomové práce a zodpověděl otázky oponenta i komise. Jaký vliv má uložení standu na gumových kolečkách? Z jakého důvodu se měření provádí při zařazeném vyšším rychlostním stupni? Proč byl řetěz nahrazen řemenem? Proč jste nepoužil převod vícedrážkovým řemenem? Pro testování jakých parametrů je navrhovaný stand určen? Jste si jistý, že při provozu nenastane rezonance torzních kmitů?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO