Stacionární jednotky pro mazání hlavy kolejnice

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Předložená bakalářská práce se zabývá tématem stacionárních zařízení pro mazání hlavy kolejnice v oblasti drážní dopravy. Obsahem práce je také pohovoření o kontaktu kola a kolejnice, popis principu funkce těchto zařízení a rozbor několika zařízení této kategorie. V úvodu práce jsou vysvětleny některé pojmy z oblasti kontaktu kola a kolejnice jako typy a části kolejnic, adheze, skluz, trakční křivka. Práce se pak zabývá popisem systémů pro mazání temene hlavy kolejnice i systémy mazání pojížděné hrany hlavy kolejnice. V práci lze nalézt zařízení od nejvýznamnějších výrobců v tomto segmentu jako SKF-Lincoln, Whitmore, Loram a dalších. V práci je také zmíněn aktuální stav používání těchto zařízení v České republice. Závěr práce je pak věnován zhodnocení výhod a nevýhod jednotlivých popisovaných zařízení.
This bachelor’s thesis is focused on rail off-board lubrication system. The main part of this thesis is explaining of function and design few certain lubrication systems. In this thesis are explained aspects of wheel-rail contact, such as types and parts of rail, adhesion, slip, creep–traction diagram. Another part of this thesis is description of few certain lubrication system for top of rail and gauge face application. In this thesis are explained product of major companies of friction management industries such as SKF-Lincoln, Whitmore, Loram. Additional part of this thesis speaks about usage and development of this devices in Czech Republic. Output of this thesis is conclusion about advantages and disadvantages these certain devices.
Description
Citation
MÁLEK, J. Stacionární jednotky pro mazání hlavy kolejnice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
doc. Ing. Petr Svoboda, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Milan Klapka, Ph.D. (místopředseda) Ing. Tomáš Koutecký, Ph.D. (člen) Ing. Radovan Galas, Ph.D. (člen) Ing. Jakub Roupec, Ph.D. (člen) Ing. Aneta Zatočilová, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2018-06-13
Defence
otázka oponenta 1: Jaké jsou výhody a nevýhody použití aplikační lišty oproti vrtaným otvorům? - částečně opdověděl otázka oponenta 2: V kapitole 3.3.1 je zmíněn systém single line injection device (SLID). Z jakého důvodu je vyhřívána a v čem může přinášet benefity oproti běžným aplikačním lištám? - odpověděl Otázka Zatočilová Popsat stacionární systém systém LubriCurve PD50 - výhody, nevýhody, údržba, provoz. - Odpověděl Otázka Svoboda Princip stacionárního systému systém LubriCurve PD50 - odpověděl Otázka Koutecký Jaká je výhoda off-board systému vůči on-board systémům? - odpověděl Otázka Koutecký Proč se používají stacionární off-board systémy? - odpověděl Otázka Roupec Tabulka 4.2 - Co jsou hlavní kritéria výběru, jaké je subjektivní hodnocení jednotlivých systémů? - neodpověděl
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO