Konstrukční návrh pohonu přední hnané nápravy traktoru

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem pohonu přední hnané nápravy traktoru za účelem zvětšení brzdné účinnosti stojícího traktoru zajištěného parkovací brzdou. V prvních dvou kapitolách jsou shrnuty základní informace související s danou problematikou. Dále je popsán postup tvorby konstrukčního návrhu včetně základních návrhových výpočtů. V poslední kapitole jsou uvedeny deformačně napěťové analýzy vybraných konstrukčních uzlů výsledného konstrukčního návrhu. Výsledný konstrukční návrh je podložen výkresovou dokumentací.
This master’s thesis is deal with the design of the tractor’s front axle drive to enlarge its braking efficiency of the standing tractor fixed by the parking brake. In the first two chapters, the basic information related to the above stated issue is being summarized. Next, procedure of creating the design including the fundamental calculation proposal is being described. In the last chapter, the strain-stress analysis of the selected partial sections of the design is being presented. The final design is supported with the drawing documentation that is being part of this master’s thesis, too.
Description
Citation
PODHORA, D. Konstrukční návrh pohonu přední hnané nápravy traktoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jiří Koláček (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen) Ing. Marek Bačovský (člen)
Date of acceptance
2018-06-14
Defence
Student přednesl obhajobu své práce a následně odpověděl na otázku oponenta práce Ing. Martina Krátkého: Současné provedení pohonu přední nápravy traktorů Zetor se vyznačuje vysokou hlučností, zejména při jízdě vyšší pojezdovou rychlostí. Čím je to způsobeno? Jaké konstrukční úpravy je nutné provést k odstranění tohoto problému? Poté byly studentovi položeny tyto otázky: Jaká je charakteristika talířových pružin? Jak se projeví opotřebení spojky na síle vyvolané talířovými pružinami? Jak souvisí výkon traktoru s jeho maximální rychlostí? Jaké jsou omezující rychlosti a k čemu se vztahují? Na čem závisí velikost přenesené hnací síly?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO