Analýza silových účinků v tříbodovém závěsu na výstupní parametry traktoru

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
V diplomovej práci je rozoberaná problematika silových účinkov v tiahlach trojbodového závesu v prostredí multi-body, v závislosti na silách vyvodených na pluh počas orby. Prostredníctvom simulácií sú ďalej identifikované silové reakcie pod traktorovými kolesami pre rôzne podmienky. V práci je taktiež analyzovaný vplyv uchytenia horného tiahla vzhľadom ku výstupným parametrom traktoru.
The diploma thesis deals with the issue of force effects in the three-point hitch links in the multi-body environment depending on the forces ejected to the plow during the plowing. Through simulations, force responses under the tractor wheels are also identified for various conditions. The work is also analyzed for the impact of the upper link attachment relative to the tractor output parameters.
Description
Citation
RENDEK, M. Analýza silových účinků v tříbodovém závěsu na výstupní parametry traktoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jiří Koláček (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen) Ing. Marek Bačovský (člen)
Date of acceptance
2018-06-14
Defence
Student přednesl obhajobu své práce a následně odpověděl na otázky oponenta práce doc. Ing. Miroslava Škopána, CSc.: 1. Na str. 43 horní odstavec je v práci uvedeno cituji: „Hlavným z dôvodov nárastu zaťaženia pod pravým kolesom a odľahčenímpod ľavým kolesom bol nárast hodnoty sily v osi x (orebný odpor). Kritickým zhodnotením výsledkov je možné predpokladať u skutočného traktoru pri orbe, kde je jedno koleso v brázde a druhé na záhone bude rozdiel síl o niečo vyšší“. Žádám autora o vysvětlení, jakým způsobem ovlivní nárůst silové hodnoty v ose x ( nárůst orebního odporu) zatížení pravého kola a odlehčení levého zadního kola obr. 36 a 37? 2. Na str.48 autor uvádí cituji: „Pri orbe vo veľmi ľahkej pôde činí percentuálny podiel doťaženia hnanej nápravy 20,2 %. Navyšovaním orebného odporu až po krajnú hodnotu intervalu narástol podiel o 1,1 %“. Při obhajobě, žádám autora o bližší vysvětlení uvedeného tvrzení. Jaké je optimální rozložení zatížení hnacích náprav u traktoru z hlediska přenosu hnacích sil? Na str.52 autor uvádí cituji: „I keď sa zaťaženia kolies menia v závislosti na uchytení horného tiahla, analógia doťažovania náprav sa stúpajúcim pôdnym odporom nemení. Znamená to, že pri každej z variant sa so stúpajúcou silou orebného odporu predná náprava doťažuje a zadná odľahčuje“. Dokažte tvrzení, že se nemění zatížení kol se zvyšujícím se půdní odporem. Dokažte tvrzení, že se stoupajícím půdním odporem se přední náprava dotěžuje a zadní odlehčuje. 4. Při orbě se traktor pohybuje jednou stranou v brázdě a druhou po záhoně, jedná se o náklon traktoru. Proč nebylo v matematickém modelu s tímto faktem uvažováno? Poté byly studentovi položeny tyto otázky: Jaké druhy regulací při orbě znáte? Jak byl modelován kontakt kola a půdy?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO