Technologie pro využití vodíku z Energieparku Mainz

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Cílem této bakalářské práce je popsání vodíku, metod výroby, jeho následné použití a srovnání dle vybraných kritérií. Úvodní část je věnována popisu vodíku jako elementu, včetně jeho izotopů. Další pasáž se stručně věnuje jeho historii v energetice a nejpoužívanějším technologiím výroby v současnosti. Důraz je kladen na Power-to-Gas zařízení Energiepark Mainz. V poslední části je vodík jakožto palivo srovnáno v odvětví automobilového průmyslu.
The goal of this bachelor’s thesis is the description of hydrogen, its production methods, subsequent use and comparison by selected criteria. In the beginning of the thesis, hydrogen is described as an element. The following chapter briefly deals with its history in energy industry and the most commonly used production technologies. The emphasis is on a Power-to-Gas facility, Energiepark Mainz. In the end, hydrogen is compared as a fuel in the automotive industry.
Description
Citation
FLORIAN, T. Technologie pro využití vodíku z Energieparku Mainz [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
doc. Ing. Jan Fiedler, Dr. (předseda) doc. Ing. Marek Baláš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Petr Kracík, Ph.D. (člen) Ing. Hana Lisá, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Pavlů, Ph.D. (člen) Ing. Přemysl Kohout (člen)
Date of acceptance
2018-06-19
Defence
Byly zodpovězeny otázky oponenta k závěrečné práci. Otázky členů komise: Proč je rozdíl mezi teoretickou a reálnou účinností automobilu. Jaká je cena automobilu na vodík?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO