Technika zatáčení řidičů a možnosti vozidel v aplikaci software pro analýzu nehod

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract
Diplomová práce se věnuje technice zatáčení osobních vozidel a běžných řidičů. Práce zkoumá chování vozidel a řidičů při průjezdu zatáčkou, jízdě vpřed a jízdě vzad. Cílem práce je analyzovat techniku zatáčení vozidel a běžných řidičů a získaná data aplikovat do simulačních programů pro analýzu silničních nehod. Jednotlivými cíli práce jsou teoreticky popsat danou problematiku a experimentálně ověřit parametry poloměrů, úhlů a časového průběhu zatáčení různých vozidel a běžných řidičů při jízdě vpřed a vzad za srovnatelných podmínek a popsat vzájemné souvislosti.
The diploma thesis deals with the turning technique of cars and common drivers. The thesis examines the behavior of vehicles and drivers when cornering, forward and reverse driving. The aim of the thesis is to analyze the technique of turning vehicles and common drivers and apply the acquired data to simulation programs for road accident analysis. The individual aims of the thesis are theoretical description of the given problem and experimental verification of the parameters of radii, angles and time course of turning of different vehicles and common drivers in forward and reverse driving under comparable conditions and to describe mutual relations.
Description
Citation
JELÍNKOVÁ, E. Technika zatáčení řidičů a možnosti vozidel v aplikaci software pro analýzu nehod [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Expertní inženýrství v dopravě
Comittee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen) doc. Ing. Petr Holcner, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Novotný (člen)
Date of acceptance
2018-06-19
Defence
Proč se řidič rozhodne do užších míst zacouvat? Prodleva natočení kol - jak jste to vypočítala? Co je statické a dynamické měření?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO