Matematické metody v ekonomii

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstract
Práca sa zaoberá problematikou marketingovej komunikácie, konkrétne podporou predaja vo vybranej firme. Jadrom práce je analýza vybraných nástrojov podpory predaja pomocou matematických a štatistických metód. Podporu predaja je analyzovaná v spoločnosti Notino, internetového distribútora kozmetiky a parfumov. Nástroje sú analyzované pomocou neparametrických štatistických testov. Na konci práce sú zhrnuté výsledky a navrhnuté doporučenia pre spoločnosť Notino.
The thesis is aimed at the marketing communication, more concretely on sales promotion in selected company. The core of the work is analysis of selected sales promotion tools using mathematical and statistical methods. Sales promotion is analysed in company Notino, e-commerce distributor of cosmetic and perfumes. Sales promotion tools are analysed using nonparametric statistical tests. In the end the results are summarised and then recommendations for company Notino are made.
Description
Citation
VARGICOVÁ, K. Matematické metody v ekonomii [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Matematické metody v ekonomice
Comittee
prof. Ing. Petr Dostál, CSc. (předseda) doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D. (místopředseda) doc. RNDr. Bedřich Půža, CSc. (člen) doc. Mgr. Veronika Novotná, Ph.D. (člen) RNDr. Zuzana Chvátalová, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2018-06-19
Defence
Otázka oponent - odpovězeno RNDr. Chvátalová - K čemu přisuzujete rozdílné výsledky na jednotlivých sociálních sítí? odpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO