Implementace zátěžného stavu “Creeping” do multi-body simulace

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce je zaměřena na implementaci procesu simulace zatěžovacího zatížení do stávajícího rozhraní používaného pro multi-body simulace hnacího vozidla. „Creeping“ bylo definováno jako řízení vozidla bez nárazu na plynový pedál v nízkých převodech. Bylo rozhodnuto simulovat tento stav zavedením sil Jízdních odporů – Aerodynamická odporová síla Fa, síla Valivého odporu Fr a horizontální část Gravitační síly Fgx. Tyto síly byly modelovány v softwaru SimulationX a byl definován model pro zatížení „Creeping“ – ten byl založen na změně stoupání kopce, což dalo výsledky potřebné pro analýzu chování při stavu „Creeping“. Poté byly vytvořeny soubory v softwaru Matlab potřebné pro běh a následné zpracování simulace, které analyzují výsledky v závislosti na čase nebo průměrném točivém momentu motoru. Potom byla správnost procesu kontrolována ve srovnání s experimentálními daty. Toto srovnání ukázalo, že proces pracuje bez velkých problémů; výsledky vykazovaly podobný trend, byly ale ovlivněny nedostatkem vstupních dat z experimentu.
This master thesis is focused on implementation of the process simulating the “Creeping” loadcase into the existing interface used for multi-body simulation of vehicle drivetrain. The “Creeping” was defined as driving a vehicle without hitting a gas pedal in low gears. It was decided to simulate this state by introducing forces of the Driving resistance – Air Drag force Fa, Rolling Resistance force Fr and horizontal part of the Gravity force Fgx. These forces were modelled in SimulationX software and model for “Creeping” loadcase in SimulationX was defined – it was based on change of the angle of the hill grade, which gives the results needed for the Creeping behavior. Then Matlab files needed for the run and post processing of the simulation were created, which analyze the results in dependency on time or mean engine torque. Then the correctness of the process was controlled in comparison with experimental data. This comparison showed that the process is working without major problems; the results showed similar trend, but they were influenced by the lack of the input data from the experiment.
Description
Citation
VOLEK, M. Implementace zátěžného stavu “Creeping” do multi-body simulace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Inženýrská mechanika a biomechanika
Comittee
prof. Ing. Vladislav Laš, CSc. (předseda) doc. Ing. Luboš Náhlík, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Florian, CSc. (člen) prof. RNDr. Michal Kotoul, DrSc. (člen) prof. Ing. Jaroslav Zapoměl, DrSc. (člen) prof. Ing. Jindřich Petruška, CSc. (člen) doc. Ing. Vladimír Fuis, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeněk Hadaš, Ph.D. (člen) doc. Ing. Miloš Vlk, CSc. (člen) Ing. David Zalaba (člen) Ing. László Iván, Ph.D. (člen) prof. Ing. Přemysl Janíček, DrSc. (člen)
Date of acceptance
2018-06-18
Defence
Student ve vymezeném čase prezentoval svoji závěrečnou práci. Poté byly předneseny posudky a zodpovězeny dotazy oponenta. Následně byly pokládány další otázky vztahující se k diplomové práci: Proč jste používal volnoběžné otáčky? Jak byla uvážena charakteristika motoru? Jak vznikla vstupní křivka externích sil? Byla použita metoda redukce? Lze soustavu zredukovat na hřídel tlumiče? Na jaké úrovni věrohodnosti je předložená práce? Jak to lze kvantifikovat? Šla by situace převést na tempomat? Na závěr bylo vystoupení hodnoceno jako velmi dobré.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO