Zlepšování systému pro automatické hraní hry Starcraft II v prostředí PySC2

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce se zabývá vytvořením automatického systému pro hraní strategické hry v reálném čase Starcraft II. Model je trénován ze záznamů her hráčů a dále využívá technik posilovaného učení pro zlepšování vnitřního systému bota. Záměr je vytvořit systém schopný hrát hru jako celek, přičemž staví na frameworku PySC2 pro strojové učení. Vytvořený bot je poté testován proti skriptovaným botům ve hře.
The aim of this thesis is to create an automated system for playing a real-time strategy game Starcraft II. Learning from replays via supervised learning and reinforcement learning techniques are used for improving bot's behavior. The proposed system should be capable of playing the whole game utilizing PySC2 framework for machine learning. Performance of the bot is evaluated against the built-in scripted AI in the game.
Description
Citation
KRUŠINA, J. Zlepšování systému pro automatické hraní hry Starcraft II v prostředí PySC2 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační systémy
Comittee
doc. Ing. Jaroslav Zendulka, CSc. (předseda) prof. RNDr. Milan Češka, CSc. (místopředseda) Ing. Vladimír Bartík, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jiří Rybička, Dr. (člen) RNDr. Marek Rychlý, Ph.D. (člen) Ing. Igor Szőke, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2018-06-20
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm velmi dobře (B). Otázky u obhajoby: - Vysvětlete postup, jak byly navrženy herní sítě z obrázku 5.1 a 5.2. - Diskutujte využitelnost jiných vrstev rysů poskytovaných knihovnou PySC2, nebo naopak odebrání dalších vrstev pro zlepšení výsledků trénovaného systému. - Zdůvodněte, proč nebyl vytvořený systém přímo porovnán s jinými systémy v prostředí PySC2.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO