Analýza průběhu dopravních nehod s virtuálním modelem člověka VIRTHUMAN

Loading...
Thumbnail Image
Date
2018-10
ORCID
Advisor
Referee
Mark
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Akademické nakladatelství CERM
Altmetrics
Abstract
Článek prezentuje virtuální model lidského těla VIRTHUMAN a možnosti jeho využití v simulacích dopravních nehod s účastí chodce. VIRTHUMAN je plně validovaný škálovatelný biomechanický model, založený na MBS struktuře, jež se skládá z tuhých segmentů vzájemně propojených klouby. Jedná se o víceúčelový model vhodný pro simulaci různých typů nárazů, včetně simulace komplikovaných situací s vícečetnými nárazy. Jedním ze způsobů využití zmíněného modelu je simulace a vyhodnocení rizik srážek chodce s vozidlem, na jejichž následky každoročně umírá nezanedbatelné množství lidí. Společností MECAS ESI byl vytvořen software, jenž automatizuje nastavení konfigurace a následné vyhodnocení srážky chodce s vozidlem. V rámci konfiguračního procesu je možné nastavit řadu parametrů, které průběh a následky nehody ovlivňují, jako jsou antropometrické parametry chodce, jeho pozice vůči vozidlu, tvar přídě vozidla a jeho rychlost v době nárazu. Příspěvek byl prezentován v rámci 27. mezinárodní vědecké konference Soudního inženýrství ExFoS 2018.
The aim of this paper is to present the virtual human body model VIRTHUMAN and the possibility of its usage in the prediction and consequences analysis of pedestrian-to-vehicle accident. The VIRTHUMAN model is a fully validated scalable biomechanical model which combines the multi-body structure with deformable segments. The model is multi-purpose, i.e. it is suitable for various crash scenarios, including the complex ones with multiple impacts. Thanks to the multi-purpose nature, the model is suitable for wide spectrum of applications. A software tool was developed by MECAS ESI, which uses the VIRTHUMAN model for simulations of traffic accidents in which pedestrian is involved. In the software, it is possible to configure and evaluate a custom accident with several adjustable parameters, particularly the pedestrian age, height, and mass, its position in the moment of the crash, and the shape of the vehicle’s frontal end. The paper was presented on the 27th International Scientific Conference of Forensic Engineering, ExFoS 2018.
Description
Citation
Soudní inženýrství. 2018, roč. 29, č. 3, s. 7-12. ISSN 1211-443X.
Document type
Peer-reviewed
Document version
Published version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Comittee
Date of acceptance
Defence
Result of defence
Document licence
© Akademické nakladatelství CERM
Collections
Citace PRO