Zastřešení autobusové stanice

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Náplní diplomové práce je navrhnout nosnou konstrukci zastřešení autobusové stanice v lokalitě města Vysoké Mýto. Konstrukce je navržena z oceli S355. Jedná se o zastřešení dvou nástupištních ostrůvků. V diplomové práci byly zpracovávány dvě varianty řešení, v každé variantě byly posouzeny hlavní nosné prvky a následně bylo provedeno porovnání obou variant. Z nich byla vybrána jedna varianta na podrobnější zpracování. První varianta má půdorysný tvar trojúhelníku s max. rozměry 58,00 m x 26,75 m. Hlavní nosnou konstrukci tvoří ocelové sloupy a průvlaky z válcovaných HEB profilů nebo z prolamovaných nosníků. Na průvlacích je nosná konstrukce zastřešení z válcovaných I profilů. Krytina zastřešení je navržena ze skleněných tabulí s podpůrnou nosnou konstrukcí z hliníkových profilů. Tuhost konstrukce je zajištěna ztužidly ve dvou směrech z ocelových tyčí. Druhá varianta (která byla vybrána na podrobnější zpracování) má půdorysný tvar L o max. rozměrech 55,25 m x 33,40 m. Hlavní nosnou konstrukci tvoří ocelové rámy z válcovaných HEB profilů a táhly z ocelových tyčí. Nosná konstrukci zastřešení je navržena z ocelových válcovaných I profilů. Zastřešení je opět řešeno pomocí skleněných tabulí na nosné konstrukci z hliníkových profilů. Tuhost konstrukce je zajištěna ztužidly ve dvou směrech z ocelových tyčí.
The scope of the thesis is to design a roof substructure bus station in the area of Vysoké Mýto. The structure is designed of steel S355. This is the platform on the roof of two islands. The thesis has been processed by solving two variants, each variant were considered the main structural elements and then comparison was made between the two variants. Of these, one variant was selected for further processing. The first variant has a plan shape of a triangle with maximum dimensions of 58.00 m x 26,75 m. The main load-bearing structure consists of steel columns and girders of rolled sections, or HEB of castellated beams. The girders is the roof structure from rolled I profiles. Covering the roof is designed from the glass with supporting substructure of aluminum profiles. Rigidity is ensured in two ways braces of steel bars. The second option (which was selected for further processing) is L - shaped ground plan with maximum dimensions of 55,25 m x 33.40 m. The main supporting structure is made of rolled steel frames, HEB profiles and rods of steel bars. Supporting roof structure is designed of steel rolled I profiles. Roofing is again solved using the glass structure of aluminum profiles. Rigidity is ensured in two ways braces of steel bars.
Description
Citation
ROUŠAR, M. Zastřešení autobusové stanice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2012.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
Date of acceptance
2012-02-01
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Přístup k plnému textu prostřednictvím internetu byl licenční smlouvou omezen na dobu 2 roku/let
DOI
Collections
Citace PRO