Prostor jako paradigma výuky

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
D
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury
Abstract
Description
Keywords
Citation
VACULÍK, D. Prostor jako paradigma výuky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Architektura
Comittee
Ing. arch. Jitka Ressová (předseda) Ing. arch. Dana Matějovská (člen) doc. MgA. Milan Houser (člen) Ing. Martin Nedbálek (člen) Ing. arch. Luboš Františák, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
Defence
• Prezentace projektu Otázky oponenta: Jak řešíte osvětlení vnitřních prostor? Student: Světlo jsem měl na paměti již při hmotovému řešení budovy. Na jih jsou hmoty sníženy. V půdorysech sice není členění fasády dobře čitelné, ovšem je zde zasklení a na pororoštu a isokorbu je umístěný perforovaný panel, který lze posunout po liště, která je na fasádě implementována. Student představuje diagramy oslunění a osvětlení. Příště se bude student více zamýšlet nad světlíky. Otázky komise: Houser – je škoda, že jste nemluvil bez čtení. Bylo by dobré natrénovat lepší prezentaci a přednes. Matějovská - jakmile se zabýváte půdorysným řešením pomocí modulů, je to fajn, ale měl by jste vycházet ze sochařiny. Vaší výhodou by měl být výhodou sochařský přístup. Houser - vidím zde strukturu, která je napojená na stávající objekt. Pracujete zde s tím, jak Vaše struktura pracuje se zbytkem areálu? Má to vnitřní logiku? Vychází to z parametrů světla? Student: Asi to nebylo nejšťastnější řešení, jelikož jsem pracoval nejdřív v půdoryse. Měl jste svůj projekt odprezentovat z hlediska typologie. Př. trojlístek je tvar, který jsem volil pro ateliérovou výuku. Dvojlístek pouze pro bydlení atd. Když jsou zde 3 osmiuhelníky, je to jen pro výuku? Řešíte kavárnu nebo stravování pro studenty? Student: Ano, s těmito provozy jsem počítal v 1NP. Nedbálek - tyto kruhy jsou tedy určeny pro kanceláře vedoucích? Student: ano, přesně tak. Fasáda je tedy řešená jako prosklená? Kruhy mi přijdou trochu jako plýtvání prostorem. Student: Já jsem začínal o informacích o strukturalistech. Inspiroval jsem se zahraničními tvůrci, kteří rozdělovali prostory na veřejné, poloveřejné a soukromé. Matějovská - chybí Vám perspektivní pohled. Neustále se na ten dům díváte zeshora. Chybí Vám pohled člověka, který jde naokolo. Tento dům by chtěl, aby jste si zjistil, že tento dům ještě něco chce. Je důležité, aby jste si uvědomil, že tvoříte hmotu. To je ta sochařská stránka, pak je to dobře. Houser – opravdu je motiv osmiúhelníku, který se objevuje u Lamova pavilonu natolik silný? Trochu mi to připomíná vzorování látky. Ressová - vypadá to, jako kdyby jste vedlejší fakultu vymazal. Na FaVu jste při návrhu nehleděl. Františák - grafická stránka je ale velmi hezká a je to zde dobře vidět. Nuance však vidím v modelu mezi Lamovým pavilonem a Vaším návrhem. Houser - vizuální stránka však může být proměnná. Z exteriéru bych nevěděl, že se jedná o školu. Mohla by to být i nemocnice. Nedbálek - Jak by se panely na lištách ovládaly? Student: Z venku. Tuto stránku jsem nedořešil. Záchody máte být přístupné přes předsíňku. Hygienu byste nepotěšil. Je vidět, že máte rád kruhy, jelikož se propisují všude. Františák - osmiúhelník sedí nejvíce aule, která je perfektní. Má to však hodně venkovních višilismů. Dotaz oponenta ohledně světlíků plynul z půdorysného uspořádání. Nedbálek - tubusy kanceláří by byly osvětleny ze stropu a vytaženy až k němu? Student: Ne, byly by osvětleny pouze druhotně přes boční prostor.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO