Trénování inteligentních agentů v enginu Unity

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Cílem práce je navrhnout aplikace, které demonstrují sílu strojového učení pro tvorbu umělé inteligence ve videohrách. K řešení této problematiky je použita sada nástrojů ML-Agents, která umožňuje tvorbu inteligentních agentů v enginu Unity. Jednotlivé demonstrační aplikace jsou zaměřeny na různé scénáře využití této sady. Pro trénování je použito zpětnovazební a imitační učení.
The goal of this work is to design applications, which demonstrate the power of machine learning in video games. To achieve this goal, this work uses the ML-Agents toolkit, which allows the creation of intelligent agents in the Unity Game Engine. Furthermore, a series of experiments showing the properties and flexibility of intelligent agents in several real-time scenarios is presented. To train the agents, the toolkit uses reinforcement learning and imitation learning algorithms.
Description
Citation
VACULÍK, J. Trénování inteligentních agentů v enginu Unity [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (předseda) doc. Mgr. Adam Rogalewicz, Ph.D. (místopředseda) Ing. Michal Hradiš, Ph.D. (člen) Ing. Lukáš Kekely, Ph.D. (člen) Ing. Vladimír Veselý, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2021-06-15
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: V sekci 4.2 popisujete ray casting u inteligentních agentů. Chybí však vysvětlení z jakého důvodu bývá tato funkce vyžadována. Prosím vysvětlete. Na základě čeho byly stanoveny konkrétní hodnoty odměn pro agenty uvedené v sekci 7.1?  V sekci 7.1 píšete: "...byla zvolena druhá varianta, která vedla k zajímavějšímu chování agenta...". Popište prosím podrobně co je myšleno pojmem "zajímavější chování". Uveďte prosím dosažené výsledky do kontextu s existujícími studiemi a případně navrhněte možná vylepšení pro reálné použití ve hrách. Jaký byl cíl práce? Jaké algoritmy používáte? Pokud by se přidávala další hra, co by bylo potřeba udělat?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO