Řídicí jednotka leteckého motoru - návrh hardware a základní desky

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstract
Tato bakalářská práce popisuje návrh řídicí jednotky leteckého (BLDC) motoru. V textu jsou navrhnuty, prezentovány a porovnány možné metody bezsenzorového řízení, z nichž nejvhodnější je vybrána pro řízení motoru. Samotný návrh jednotky vysvětluje výběr jednotlivých součástek, použitých k realizaci obvodového řešení jednotky, a jejich důležité parametry a význam v obvodu. Realizovaná jednotka je otestována jak na schopnost řídit motor, tak na svou výkonovou zatížitelnost.
This bachelor's thesis describes development proccess of aircraft (BLDC) motor control unit. Possible methods of sensorless control are proposed, introduced and compared. The most suitable one is used to control the motor. The development process itself explains selection of components used in the circuit of the unit, theirs important parameters and the purpose of using it in the circuit. Created control unit is tested for its ability to control the motor and for a power capability.
Description
Citation
DUŠEK, M. Řídicí jednotka leteckého motoru - návrh hardware a základní desky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automatizační a měřicí technika
Comittee
prof. Ing. Vilém Srovnal, CSc. (předseda) prof. Ing. František Šolc, CSc. (místopředseda) Ing. Stanislav Klusáček, Ph.D. (člen) Ing. Pavel Kučera, Ph.D. (člen) Ing. Petr Petyovský, Ph.D. (člen) prof. Ing. Luděk Žalud, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2009-06-16
Defence
Student úspěšně obhájil bakalářskou práci.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO