Vliv reklamy v dražební společnosti

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
E
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract
V rámci veřejných dražeb působí dražební společnosti, která na jedné straně stojí před problémem marketingově zvládnou veřejnou dražbu, na straně druhé se zároveň snaží zviditelnit ve vztahu dražebník a navrhovatel dražby. Jedná se přitom o uzavřený cyklus mající za úkol posílit marketingový potenciál a zároveň zvýšit finanční profit firmy. Cíl diplomní práce je zaměřen na reklamní činnost malé dražební společnosti, která není momentálně zcela efektivní. Tato dražební společnost si sice v posledních letech vedla relativně úspěšně a prokázala životaschopnost, naproti tomu její příjmy ve formě odměn dražebníka z veřejných dražeb začaly v posledním roce stagnovat. Jednou z příčin může být nedostatečné množství finančních prostředků, které měly být uvolněny na reklamu. Proto si tato práce vytyčuje za cíl zhodnotit v současnosti reklamu dražební společnosti. Pozitivní a negativní působení konkrétního dražebníka na trhu s veřejnými dražbami bude přitom popsána na jednotlivých případových studií. Cílem je i definování základních chyb, které svědčí o špatné reklamní činnosti dražební společnosti. V závěru jsou vytyčena reklamní doporučení mající opětovně zviditelnit postavení malé aukční síně na trhu s veřejnými dražby.
In the framework of public auctions the auction-companies work, which on the one hand face the problem of realizing the public auction from the point of view of marketing, on the other hand, at the same time, they try to be visible in the relationship the auctioneer and the auction proposer. It is a closed cycle whose task is to strengthen the marketing potential and, at the same time to increase the financial profit of the firm. The aim of this diplom thesis is focused on the advertising acivities of a smalll auction company, which at present is not very effective. This auction company has been lately rather successful and has proved its vitality, on the contrary, its profits in the form af the auctioneer´s rewards have started to stagnate. One of the reasons may be its lack of financial means which might have been released for the purpose of advertising. That is why, the aim of this diploma thesis is to avaluate the present advertising activities of an auction company. The positive and negative working of a concrete auctioneer in the public auctions market is going to be specified by help of single cases. The aim is also the identifying of the elementary mistakes giving evidences of bad advertising activities of the company. In the conclusion some recommendations concerning advertising activities are defined; their task is to enable small auction companies to make themselves more visible in the public auctions market.
Description
Citation
ZAJÍC, V. Vliv reklamy v dražební společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2010.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Realitní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Leonard Hobst, CSc. (předseda) prof. PhDr. Hana Vykopalová, CSc. (místopředseda) Ing. Boris Biely (člen) doc. Ing. Robert Kledus, Ph.D. (člen) Ing. Andrea Pavlíková (člen)
Date of acceptance
2010-06-15
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO