• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Časopisy
  • Soudní inženýrství
  • 2017/4
  • View Item
  •   Repository Home
  • Časopisy
  • Soudní inženýrství
  • 2017/4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Poměry rozsahu deformací jako kritérium fingovaných nehod

The Proportion of Deformation as a Criterion of Fake Accident

Thumbnail
View/Open
188-sachl.pdf (1.568Mb)
Date
2018-02
Author
Šachl, Jindřich Jan
Šachl, Jindřich
Frydrýn, Michal
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Poměr hodnot EES na vozidlech, jež se střetla, se obvykle dává do souvislosti s jejich hmotnostmi a vyjadřuje se vztahem pro přepočet hodnot EES mezi jednotlivými vozidly. Běžně používaný vztah ale neplatí obecně, je založen na předpokladech, které nebývají splněny při všech typech střetů – podmínky platnosti tohoto vztahu bývají splněny dokonce spíše výjimečně. Vědí to všichni znalci? Mnozí dosadí „své“ hodnoty do zmíněného vztahu, jako by byl exaktní obecně platný, a pokud poměr hodnot EES tomuto vztahu neodpovídá, považují to za hlavní kritérium pro výrok o tom, že se jedná o nehodu fingovanou – bohužel mnohdy mylně.
 
Ratio of EES values on vehicles after accident is usually put into context of their masses. The EES ratio can be expressed by the conversion of EES values among particular vehicles. This commonly used equation is not valid generally, because it is based on assumptions which are not complied with all types of collisions. But, is this fact well known to all experts? Many of them substitute their „own variables“ into the common equation as it is generally valid, and then, if the EES ratio does not match the “general” equation – it must be (according to their opinion) the fake accident. Unfortunately the conclusion is not usually true.
 
Keywords
analýza dopravních nehod, fingované dopravní nehody, EES, traffic accident analysis, fake accidents, EES
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/156788
Document version
Final PDF
Source
Soudní inženýrství. 2017. vol. 28, č. 4, s. 188-194. ISSN 1211-443X
Collections
  • 2017/4 [11]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV