Show simple item record

Faktorová analýzy: Nástroj výběru sociálních faktorů výkonnosti

dc.contributor.authorHornungová, Janacs
dc.date.accessioned2020-08-04T11:01:22Z
dc.date.available2020-08-04T11:01:22Z
dc.date.issued2014-06-06cs
dc.identifier.citationRevista de Metodos Cuantitativos para la Economia y la Empresa. 2014, vol. 17, issue 6, p. 121-136.en
dc.identifier.issn1886-516Xcs
dc.identifier.other107828cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/188042
dc.description.abstractThe article is focused on the identification of social performance factors. For this purpose was used multidimensional statistical method – factor analysis. The basic set for the selection of indicators, was the concept (and the social tool) of Corporate Social Responsibility, subsequently, was constructed the questionnaire. Empirical research was attended by 32 companies, from the area Information and Communication Activities (CZ-NACE, section J), with the number of employees over 250. The aim of the factor analysis was selection of significant indicators and performance factors for selected area from the input database. On the basis of the paper, there were evaluated three social factors from the area of working environment and two social factors from the area of local community. The understanding of their application into the internal management shall be necessary prior to company's decision regarding the measures of key performance indicators.en
dc.description.abstractČlánek je zaměřen na identifikaci sociálních faktorů výkonnosti. K tomuto účelu byla využita vícerozměrná statistická metoda - faktorová analýza. Základním kritériem k výběru indikátorů byl koncept (a sociální nástroj) Corporate Social Responsibility, následně byl sestaven dotazník. Empirického výzkumu se zúčastnilo 32 podniků, z oblasti Informační a komunikační činnosti (CZ-NACE, sekce J), s počtem zaměstnanců větším než 250. Cílem faktorové analýzy byl výběr typických indikátorů a faktorů výkonnosti pro zvolené odvětví ze vstupní databáze. Na základě článku byly identifikovány tři sociální faktory z oblasti pracovního prostředí a dva sociální faktory z oblasti místní komunity. Pochopení jejich aplikace do interního managementu může být důležité pro rozhodování v rámci řízení podniku, s ohledem na klíčové ukazatele výkonnosti.cs
dc.formattextcs
dc.format.extent121-136cs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isoencs
dc.publisherUniversidad Pablo de Olavidecs
dc.relation.ispartofRevista de Metodos Cuantitativos para la Economia y la Empresacs
dc.relation.urihttps://www.upo.es/revistas/index.php/RevMetCuant/article/view/2197cs
dc.rightsCreative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Internationalcs
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/cs
dc.subjectBusiness Managementen
dc.subjectPerformanceen
dc.subjectIndicatorsen
dc.subjectFactor Analysisen
dc.titleFactor Analysis: An Instrument for Selection of Social Performance Factorsen
dc.title.alternativeFaktorová analýzy: Nástroj výběru sociálních faktorů výkonnostics
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. Ústav ekonomikycs
sync.item.dbidVAV-107828en
sync.item.dbtypeVAVen
sync.item.insts2020.08.04 13:01:22en
sync.item.modts2020.08.04 12:16:18en
dc.coverage.issue6cs
dc.coverage.volume17cs
dc.rights.accessopenAccesscs
dc.rights.sherpahttp://www.sherpa.ac.uk/romeo/issn/1886-516X/cs
dc.type.driverarticleen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.type.versionpublishedVersionen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International