• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2020
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2020
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Měření posunů železničního svršku a mostní konstrukce

Railway track deformation measurement

Thumbnail
View/Open
Posudek-Oponent prace-53897.pdf (171.3Kb)
Posudek-Vedouci prace-54026.pdf (101.3Kb)
final-thesis.pdf (3.984Mb)
review_128983.html (1.446Kb)
Author
Leischner, Ludvík
Advisor
Švábenský, Otakar
Referee
Bureš, Jiří
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce pojednává o měření posunů na znojemském železničním viaduktu. Prostřednictvím dvou měřických metod, a to prostorové polární metody a kinematické GNSS Stop & Go metody, byly měřeny polohové a výškové změny železničního svršku a mostní konstrukce nově rekonstruovaného mostu. V práci je kladen důraz na posouzení podélných posunů v závislosti na atmosférických podmínkách – zejména teplotních – a posouzení přesností obou nezávislých měřických metod.
 
This bachelor thesis is about measuring deformations on railway bridge in Znojmo. The horizontal and vertical changes of railway track on the bridge and newly renovated bridge construction were measured by using two independent methods, namely 3D polar method and kinematic GNSS Stop & Go method. The assessment of the longitudinal shifts depending on atmospheric conditions especially the temperature changes is an essential goal of this work. Another key aim is the determination of precision of both independ-ent measuring methods.
 
Keywords
posun, prostorová polární metoda, GNSS, železnice, viadukt, teplotní roztažnost, střední chyba, střední elipsa chyb, deformations, 3D polar method, GNSS, railway, bridge, thermal expansion, standard deviation, probable error ellipse
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Geodézie, kartografie a geoinformatika
Composition of Committee
doc. Ing. Jiří Bureš, Ph.D. - předseda, Ing. Michal Kuruc, Ph.D. - místopředseda, Ing. Richard Kratochvíl - tajemník, Ing. Tomáš Kodýtek - člen, Ing. Jiří Sláma - člen, Ing. Miroslav Matějík, Ph.D. - člen, Ing. Jan Králík, Ph.D. - člen, Ing. Richard Kratochvíl - člen,
Date of defence
2020-06-26
Process of defence
Student představil svou práci v prezentaci. Byly přečteny posudky práce. Student odpověděl na dotazy v posudku oponenta práce. Popsal výhody použití polární metody oproti GNSS, uvedl konkrétní hodnoty přesnosti jednotlivých metod, maximální dosažené posuny sledovaných bodů. V prezentaci práce diplomant komisi seznámil s obrazovými přílohami, které doplnil dle připomínek oponetského posudku o znázornění polohy pevných a volných ložisek. Poté student reagoval na dotazy v následné diskuzi.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/191319
Source
LEISCHNER, L. Měření posunů železničního svršku a mostní konstrukce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2020.
Collections
  • 2020 [424]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV