Měření posunů železničního svršku a mostní konstrukce
Railway track deformation measurement

Author
Advisor
Švábenský, OtakarReferee
Bureš, JiříGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce pojednává o měření posunů na znojemském železničním viaduktu. Prostřednictvím dvou měřických metod, a to prostorové polární metody a kinematické GNSS Stop & Go metody, byly měřeny polohové a výškové změny železničního svršku a mostní konstrukce nově rekonstruovaného mostu. V práci je kladen důraz na posouzení podélných posunů v závislosti na atmosférických podmínkách – zejména teplotních – a posouzení přesností obou nezávislých měřických metod. This bachelor thesis is about measuring deformations on railway bridge in Znojmo. The horizontal and vertical changes of railway track on the bridge and newly renovated bridge construction were measured by using two independent methods, namely 3D polar method and kinematic GNSS Stop & Go method. The assessment of the longitudinal shifts depending on atmospheric conditions especially the temperature changes is an essential goal of this work. Another key aim is the determination of precision of both independ-ent measuring methods.
Keywords
posun, prostorová polární metoda, GNSS, železnice, viadukt, teplotní roztažnost, střední chyba, střední elipsa chyb, deformations, 3D polar method, GNSS, railway, bridge, thermal expansion, standard deviation, probable error ellipseLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Geodézie, kartografie a geoinformatikaComposition of Committee
doc. Ing. Jiří Bureš, Ph.D. - předseda, Ing. Michal Kuruc, Ph.D. - místopředseda, Ing. Richard Kratochvíl - tajemník, Ing. Tomáš Kodýtek - člen, Ing. Jiří Sláma - člen, Ing. Miroslav Matějík, Ph.D. - člen, Ing. Jan Králík, Ph.D. - člen, Ing. Richard Kratochvíl - člen,Date of defence
2020-06-26Process of defence
Student představil svou práci v prezentaci. Byly přečteny posudky práce. Student odpověděl na dotazy v posudku oponenta práce. Popsal výhody použití polární metody oproti GNSS, uvedl konkrétní hodnoty přesnosti jednotlivých metod, maximální dosažené posuny sledovaných bodů. V prezentaci práce diplomant komisi seznámil s obrazovými přílohami, které doplnil dle připomínek oponetského posudku o znázornění polohy pevných a volných ložisek. Poté student reagoval na dotazy v následné diskuzi.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/191319Source
LEISCHNER, L. Měření posunů železničního svršku a mostní konstrukce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2020.Collections
- 2020 [424]