Návrh vačkového hřídele pro motor s Millerovým cyklem

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Hlavným cieľom tejto práce je analýza vplyvu dĺžky otvorenia sacieho ventilu a kompresného pomeru na výkonové a termodynamické parametre Millerovho cyklu pomocou softwaru GT-SUITE. Následne bola prevedená optimalizácia časovania sacích a výfukových ventilov s cieľom zvýšenia výkonu motora. Pre vybrané varianty bol navrhnutý vačkový hriadeľ s ohľadom na kinematické a dynamické priebehy veličín.
The main aim of this thesis is the analysis of influence of inlet valve opening length and compression ratio on performance and thermodynamic parameters of Miller cycle using GT-SUITE software. Next step was an optimization of inlet and exhaust valve timing with goal of increasing motor effective power. For chosen option was designed cam shaft with regard of kinematic and dynamic magnitude courses.
Description
Citation
DÚLOVCOVÁ, G. Návrh vačkového hřídele pro motor s Millerovým cyklem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Lubomír Klimeš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Tomáš Heger (člen) Ing. Marek Bačovský (člen) Ing. Jan Klimeš (člen)
Date of acceptance
2020-07-20
Defence
Studentka seznámila zkušební komisi se svou diplomovou prací. V rámci obhajoby rovněž zodpovídala otázky oponenta. 1) Motory s Millerovým cyklem obecně pracují s vyšším kompresním poměrem. Z minulosti jsou známé pokusy nasadit do sériové produkce motor s proměnlivým kompresním poměrem (Saab), dalo by se takovéto konstrukce využít právě pro motor pracující s Millerovým cyklem pro další zvýšení efektivity motoru? Zodpovězeno. 2) Jaké jsou hlavní limity pro další zvýšení kompresního poměru v případě zadaného motoru? Zodpovězeno. 3) Na obr. 95 je zobrazena závislost průběhu dynamického zrychlení ventilu. Oproti zobrazenému ideálnímu průběhu je průběh referenčního modelu značně rozkmitán. Může studentka blíže objasnit předpokládané příčiny vzniku těchto kmitů? Má tedy předpoklad, že na reálné aplikaci nebudou? Zodpovězeno. 4) U kterých motorů a za jakých podmínek by lze využít motory s Millerovým cyklem v praxi? Zodpovězeno. 5) Jakým způsobem se Millerův cyklus může projevovat na tepelném zatížení turbodmychadla? Zodpovězeno. 6) Jak se projevuje a čím je definováno tzv. detonační spalování a jakými opatřeními je možné je omezit? Zodpovězeno. 7) Jakým způsobem a na jakém principu je detekováno tzv. detonační spalování? Zodpovězeno. 8) Čím je určena hodnota maximálního spalovacího tlaku u předmětného motoru?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO