• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2020
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2020
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rychlé zobrazování přesných stínů metodou předpočítané geometrie

Fast Visualization of Precise Shadows Using Precomputed Scene Geometry

Thumbnail
View/Open
Posudek-Oponent prace-22309_o.pdf (87.79Kb)
Posudek-Vedouci prace-22309_v.pdf (86.09Kb)
final-thesis.pdf (6.382Mb)
review_129836.html (1.465Kb)
Author
Mikeš, Tibor
Advisor
Pečiva, Jan
Referee
Milet, Tomáš
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této práce je navrhnout a implementovat efektivní způsob vykreslování zcela přesných (per-pixel correct) ostrých stínů ve scénách se statickou geometrií. Podstatou této metody je oddělené vykreslování osvětlených a zastíněných povrchů. Protože informace o zastínění trojúhelníku je známa ještě před jeho rasterizací, není potřeba provádět kontroly zastínění pro každý rasterizovaný fragment. Aby bylo možné scény tímto způsobem vykreslit, je potřeba je nejprve předzpracovat. Práce tedy kromě vykreslování stínů popisuje a implementuje také dva možné způsoby předzpracování scén.
 
The aim of this bachelor's thesis is to design and implement an effective method of rendering per-pixel correct hard shadows in scenes with static geometry. The principle of the method is in separate rendering of shadowed and lit surfaces. Whether a triangle is in shadow or not is known prior to its rasterization, which allows the renderer to omit per-fragment shadow calculations. Rendering a scene in this way requires it to be preprocessed. Therefore, two possible ways of preprocessing the scenes are described and implemented as well.
 
Keywords
počítačová grafika, stíny, předpočítané stíny, přesné stíny, statické scény, stínová tělesa, vykreslování, předzpracování, computer graphics, shadows, precomputed shadows, precise shadows, per-pixel correct, static scenes, shadows volumes, rendering, preprocessing
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
doc. Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA (předseda) doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (místopředseda) Ing. Petr Matoušek, Ph.D., M.A. (člen) Ing. Filip Orság, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeněk Vašíček, Ph.D. (člen)
Date of defence
2020-08-27
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Proč je v jednom případě vykreslení se stíny rychlejší než bez stínů?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/194922
Source
MIKEŠ, T. Rychlé zobrazování přesných stínů metodou předpočítané geometrie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2020.
Collections
  • 2020 [298]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV