Studie křižovatky silnic II/513, III/1319 a III/1320, SK

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
V tejto bakalárskej práci je predmetom štúdia úpravy exitujúcej odsadenej križovatky na ceste II/513 a III/1319 a III/1320 pred vstupom do Hlohovca od diaľnice D1. Mesto sa nachádza v Trnavskom kraji približne 20 km západne od Trnavy. Súčasný stav bol vyhodnotený dopravným prieskumom mesta ako nevyhovujúci a to ma viedlo k úprave danej križovatky. Hlavným problémom sú vedľajšie komunikácie, ktoré kvôli vysokej intenzite dopravy na hlavnej nevyhovujú na odbočenie vľavo. Boli navrhnuté tri varianty, ktoré zlepšujú situáciu na danej križovatke a z nich bola vybraná jedna najvhodnejšia. Súčasťou je aj úprava priľahlých zastávok autobusu ako aj okolitých komunikácii a chodníkov v okolí dotknutého územia.
The subject of this bachelor thesis is study of existing staggered intersection on road II/513 and III/1319 and III/1320 before enter to Hlohovec from highway D1. City is located in Trnava region about 20 km east from Trnava. Existing situation in traffic analysys was evaluated as insufficient, which was main reason to choose that intersection to study. Main problem are minor roads, that due to high intensity on major road aren´t sufficient for left turning vehicles. Three variants were designed, that are making situation on this intersection better and choosen one which is most suitable. Part of design is adjustment of nearby communicatons as well as bus stops and sidewalks in the area.
Description
Citation
FRÝDECKÝ, F. Studie křižovatky silnic II/513, III/1319 a III/1320, SK [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Petr Hýzl, Ph.D. - předseda, Ing. Michal Radimský, Ph.D. - místopředseda, Ing. Lucie Kejvalová - tajemník, Ing. Jiří Apeltauer, Ph.D. - člen, Ing. Pavel Šperka - člen, Ing. Tomáš Jakl - člen,
Date of acceptance
2021-06-15
Defence
Student představil v deseti minutách svoji bakalářskou práci Studie křižovatky silnic II/513, III/1319 a III/1320, SK. Poté zodpověděl na otázky oponenta: Otázka: Když Vám klasická jednopruhová okružní křižovatka kapacitně nevyhověla na výhledový stav, proč jste nezkusil navrhnout turbo okružní křižovatku? Odpověď: Turbo okružní křižovatku měl student rozpracovanou, ale kvůli zástavě by bylo provedení problematické. Otázka: V porovnání variant uvádíte, že by mělo šířkové uspořádání zabezpečit i prostor pro cyklistickou dopravu. Jaké vedení cyklistů pro křižovatku byste doporučil? Odpověď: Intenzita cyklistické dopravy je nízká. Šířka zpevněné krajnice je dostatečné v případě ojedinělého průjezdu. Otázka: Proč u dvou variant máte autobusový záliv na jedné větvi křižovatky a v poslední variantě ne? Odpověď: Z důvodu úpravy trasy III/1319 nebylo možné vložit autobusový záliv na jednu stranu kvůli blízké ČSPH. Diskuse: Otázka: Jak byste upravil mastixovou vrstvu? Odpověď: Odpověděl s pomocí. Otázka: Co jezdí za linky na stávajících zastávkách? Odpověď: Odpověděl bez pomoci.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO