Ulice Antonína Macka v Brně

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Cílem bakalářské práce je rekonstrukce ulice Antonína Macka v Brně. Ulice se nachází v městské části Brno-Královo Pole. V současné době vede středem ulice vysoký násyp, který dříve sloužil pro vlečky. V dnešní době, se už nepoužívá, a proto v rámci rekonstrukce bude násyp upraven. Stávající ulice Antonína Macka je jednosměrná. Pro zkvalitnění místní dopravy, jsem ulici navrhl jako obousměrně průjezdnou. Také je zde vystavěn příliš dlouhý přechod pro chodce, který při rekonstrukci bude upraven, pro větší bezpečnost chodců dle příslušných norem. Při návrhu rekonstrukce jsem se zaměřil, na zvýšení počtu parkovacích míst ve výše zmíněné ulici. Důležitou součástí práce, bylo také napojení se na stávající okružní křižovatku, která se napojuje na ulici Sportovní. Uvažované byly 3 varianty řešení z kterých se nakonec vybrala jedna na podrobnější zpracování.
The aim of the bachelor thesis is the reconstruction of Antonína Macka Street in Brno. The street is located in Brno-Královo Pole district. Currently, there is a high embankment in the middle of the street, which was used by local railway. Currently railway connection is removed and therefore the embankment will be modified as part of the reconstruction. The existing Antonína Macka Street is designed as one-way street. To improve local traffic, I designed the street as two-way. There is also an excessively long pedestrian crossing, which will be modified during the reconstruction, for greater pedestrian safety according to the relevant standards. When designing the reconstruction, I focused on increasing the number of parking spaces in the above-mentioned street. An important part of the work was also the connection to the existing roundabout, which connects to Sportovní Street. 3 variants of the solution were considered, from which one was finally chosen for more detailed design.
Description
Citation
KUBÍK, P. Ulice Antonína Macka v Brně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Dušan Stehlík, Ph.D. - předseda, Ing. Martin Smělý, Ph.D. - místopředseda, Ing. Petr Veselý - tajemník, Ing. Ondřej Dašek, Ph.D. - člen, Ing. Martin Všetečka, Ph.D. - člen, Ing. Jiří Čepil - člen,
Date of acceptance
2021-06-16
Defence
Student představil v deseti minutách svou bakalářskou práci na téma Ulice Antonína Macka v Brně. Poté zodpověděl na otázky oponenta: Otázka: Doplnění a legalizaci šikmých stání na ul. štefánikova nepovažuji za šťastnou. S největší pravděpodobností brání rozhledu na místo pro přecházení. Prosím vysvětlete, jakým způsobem se stanovují rozhledové poměry na přechodech pro chodce a místech pro přecházení. Odpověď: Rozhledové poměry nejsou dodržené z důvodu ostrůvku. Otázka: Celkově je navrhováno množství míst pro přecházení včetně úpravy stávajícího přechodu na ul. štefánikova. Proč je tomu tak? Dle vyhl. 294/2015 Sb. se místa pro přecházení označují vodorovným značením V 7b. Odpověď: Student odpověděl s pomocí komise. Otázka: Signální pásy je třeba situovat rovnoběžně s přechody. Viz. místo pro přecházení ve staničení km 0,010 Odpověď: Student navrhl úpravu signálního pásu po diskuzi s komisí. Otázka: Pro šikmá stání v úhlu 60° je dostatečná šířka jízdního pásu 3,5m. Ušetřený prostor by jistě pomohl stromům v zeleném pásu. Odpověď: Ušetřený prostor rozhodně pomůže stromům v zeleném pásu rozšířením prostoru. Diskuze: Otázka: Proč jste zavrhl variantu B? Odpověď: Nezvětšil se počet parkovacích míst a využití ploch studentovi nepřišlo efektivní. Otázka: Jaký je rozdíl ve variantách mezi počtem parkovacích stání? Odpověď: Stávající 60, varianta A 60 a varianta B 90 míst.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO