• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2022
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2022
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Moderní metody řízení světelné křižovatky

Modern methods for intersection signaling control

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
review_140076.html (9.156Kb)
final-thesis.pdf (2.116Mb)
appendix-1.zip (240.8Kb)
Autor
Bartoš, Pavel
Vedoucí práce
Kůdela, Jakub
Oponent
Lacko, Branislav
Klasifikace
A
Altmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato diplomová práce se zabývá optimálním řízením světelné křižovatky. V úvodu jsou zavedeny pojmy a představeny metody řízení. Následně je zvolen software SUMO od společnosti Eclipse, který slouží k vytvoření modelu. Po vzoru reálné křižovatky jsou modelovány jak rozložení a logika, tak dopravní toky. Samotné dopravní toky jsou částečně náhodné. Řízení je prováděno za pomoci tří délek zelených front, vyhodnocování probíhá porovnáváním průměrné a maximální čekací doby. Vybírají se tak Pareto optimální body. Prvním algoritmem pro získání optimálního nastavení je prohledávání v mřížce. Druhým algoritmem byl implementován NSGA-II. Nastavení se porovnávají jak mezi sebou, tak s ohledem na nastavení a časové okno.
 
This diploma thesis deals with the optimal control of traffic lights at intersections. In the introduction, concepts are introduced and control methods are presented. Subsequently, Eclipse's SUMO software is chosen to create the model. Following the model of a real intersection, both layout and logic and traffic flows are created. The traffic flows itself are partially randomized. The control is performed using three green queue lengths and the evaluation is done by comparing the average and maximum waiting times. Pareto optimal points are thus selected. The first algorithm to obtain the optimal setting is a grid search. The second algorithm has been implemented by NSGA-II. The settings are compared with each other as well as with respect to the settings and the time window.
 
Klíčová slova
SUMO, Simulace městské dopravy, řízení světelné křižovatky, prohledávání v mřížce, optimální řízení dopravy, genetický algoritmus, NSGA-II, SUMO, Simulation of urban mobility, traffic light control, Grid search, optimal traffic control, genetic algorithm, NSGA-II
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
bez specializace
Složení komise
prof. Ing. Vladimír Vašek, CSc. (předseda) doc. Ing. Radomil Matoušek, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Ivan Švarc, CSc. (člen) doc. Ing. Jiří Jaroš, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeněk Němec, CSc. (člen)
Termín obhajoby
2022-06-13
Průběh obhajoby
Student obeznámil komisi s cíli a výsledky své DP. Následně zodpověděl otázky oponenta a komise. doc. Matoušek: 1.použití teorie hromadné obsluhy doc. Němec: Řešení nestandardních situací doc. Jaroš : Zakódování řešení, Nastavení počtu generací, Manuální úpravy prof. Vašek: Zatížení jednotlivých směrů
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/205249
Zdrojový dokument
BARTOŠ, P. Moderní metody řízení světelné křižovatky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Kolekce
  • 2022 [477]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV