• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh mezinárodního marketingového mixu vybrané společnosti

Proposal of the International Marketing Mix of the Selected Company

Thumbnail
View/Open
review_141599.html (8.368Kb)
final-thesis.pdf (5.175Mb)
Author
Šišmišová, Zora
Advisor
Kaňovská, Lucie
Referee
Chlebovský, Vít
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práca je zameraná na návrh marketingového mixu pre vybranú spoločnosť, ktorá plánuje vstúpiť na zahraničný trh, na základe vykonanej analýzy súčasnej situácie. Práca je rozdelená na tri hlavné kapitoly. Teoretická časť popisuje jednotlivé potrebné pojmy, analýzu PESTLE, Porterovu analýzu, analýzu marketingového mixu, meranie správania zákazníkov, dotazníkové šetrenie, analýzu SWOT a analýzu rizík. V druhej, analytickej časti je predstavená samotná spoločnosť, vykonaná analýza jej súčasnej situácie na základe vybraných modelov a jej súhrnné zhodnotenie. Posledná časť je zameraná na vypracovanie marketingového mixu spoločnosti pre vstup na zahraničný trh.
 
The diploma thesis is focused on the proposal marketing mix of the selected company, which is about to enter the foreign market, based on an analysis of the current situation. The thesis is divided into three main chapters. Theoretical part is describing certain terms, clarification of PESTLE analysis, Porter analysis, marketing mix analysis, customer behavior measurement, questionnaire survey, SWOT analysis and risk analysis. In the second, analytical part, the company itself is introduced, the analysis of its current situation is made, based on selected models, and the summary evaluation is presented. The last part is focused on the elaboration of the marketing mix of the company in order to enter the foreign market.
 
Keywords
medzinárodný marketing, marketingový mix, marketingová komunikácia, služby, zahraničný trh, international marketing, marketing mix, marketing communication, services, foreign market
Language
slovenština (Slovak)
Study brunch
bez specializace
Composition of Committee
doc. Ing. Vít Hromádka, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Lucie Kaňovská, Ph.D. (místopředseda) Ing. Nina Bočková, Ph.D. (člen) doc. Ing. Vít Novotný, Ph.D. (člen) Ing. et Ing. Pavel Juřica, Ph.D. (člen)
Date of defence
2022-06-13
Process of defence
Otázky vedoucí práce - zodpovězeno Otázky oponenta práce - zodpovězeno Otázky členů komise - doc. Ing. Vít Novotný, Ph.D. - Šla by česká studentka pracovat na Slovensko? - zodpovězeno Ing. Nina Bočková, Ph.D. - Porovnávala jste finanční náklady z pohledu pracovní síly v ČR nebo jen na Slovensku? - zodpovězeno doc. Ing. Vít Hromádka, Ph.D. - Navrhovala jste rozšíření dalšího jazyku, jaký další jazyk navrhujete z hlediska jména firmy? - zodpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206013
Source
ŠIŠMIŠOVÁ, Z. Návrh mezinárodního marketingového mixu vybrané společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Collections
  • 2022 [328]
Citace PRO

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Marketingová komunikace obchodní firmy Archmanic s.r.o. 

    Bartáková, Kateřina
    Diplomová práce si klade za cíl navrhnout vhodné komunikační nástroje a kanály z oblasti marketingové komunikace pro obchodní společnost zabývající se architektonickou a projekční činností. Východiskem této práce jsou ...
  • Návrh komunikační strategie (pro konkrétní firmu, organizaci) 

    Tuč, David
    Ve své diplomové práci se zabývám vytvořením komunikační strategie multimediálního festivalu Lumírova tříska pro rok 2009. Součástí práce je shrnutí základních marketingových východisek pro tvorbu komunikační strategie, ...
  • Marketingová strategie start-up projektu 

    Urubek, Vladislav
    Diplomová práce se zabývá návrhem marketingové strategie pro start-up projekt. V teoretické části shrnuje poznatky z oblasti tvorby marketingových strategií na internetu. V praktické části je analyzován projekt včetně jeho ...

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV