• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marketingový mix vybraného nakladatelství na německém trhu

Marketing Mix of a Selected Publisher on the German Market

Thumbnail
View/Open
review_142904.html (9.348Kb)
final-thesis.pdf (4.638Mb)
Author
Čičatková, Denisa
Advisor
Milichovský, František
Referee
Růžička, Oldřich
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mezinárodního marketingového mixu vybraného nakladatelství z České republiky vstupujícího na německý trh. Práce je členěna na tři hlavní části. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy související s problematikou této diplomové práce. Analytická část práce obsahuje analýzu současného stavu vybraného nakladatelství a německého trhu s využitím několika analýz. Analytická část práce je dále rozšířena o kvantitativní průzkum prodejních cen na německém online trhu a dotazníkové šetření. Návrhová část práce se věnuje návrhům a doporučením v oblasti celého marketingového mixu (4P), který vybrané nakladatelství použije pro vstup na německý trh.
 
This diploma thesis focuses on the issue of the international marketing mix of a selected publishing house from the Czech Republic entering the German market. The thesis is divided into three main parts. The theoretical part characterizes the concepts related to the issues of the thesis. The analytical part of the thesis contains an analysis of the current situation of the selected publishing house and the German market using several analyzes. The analytical part of the work is further extended by a quantitative survey of sales prices in the German online market and a questionnaire survey. The design part of the thesis deals with proposals and recommendations in the field of the entire marketing mix (4P), which the selected publisher will use to enter the German market.
 
Keywords
Marketing, mezinárodní marketingový mix, 4P, nakladatelství, knihy pro děti a mládež, expanze na zahraniční trh, mezinárodní obchod, Německo, Marketing, international marketing mix, 4P, publishing house, books for children and youth, expansion into foreign market, international trade, Germany
Language
čeština (Czech)
Study brunch
bez specializace
Composition of Committee
doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. (předseda) doc. Mgr. Veronika Novotná, Ph.D. (místopředseda) Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. (člen) Ing. Markéta Kruntorádová, Ph.D. (člen) Ing. Helena Hanušová, CSc. (člen)
Date of defence
2022-06-13
Process of defence
Otázky vedoucího práce - plně zodpovězeno Otázky oponenta práce - plně zodpovězeno Doc. Novotná - V dotazníkovém šetření - prováděla jste testování statistických hypotéz? - plně zodpovězeno Doc. Zich - Jaké jsou možnosti rozvoje produktu? - plně zodpovězeno Ing. Kruntorádová - Odhadovala jste náklady na nové produkty v Němčině? - plně zodpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/206056
Source
ČIČATKOVÁ, D. Marketingový mix vybraného nakladatelství na německém trhu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Collections
  • 2022 [328]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV