Show simple item record

Formal Models and Their Applications in Music

dc.contributor.advisorMeduna, Alexandrcs
dc.contributor.authorMakiš, Jozefcs
dc.date.accessioned2022-06-21T07:56:08Z
dc.date.available2022-06-21T07:56:08Z
dc.date.created2022cs
dc.identifier.citationMAKIŠ, J. Formální modely a jejich aplikace v hudbě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.cs
dc.identifier.other145130cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/207267
dc.description.abstractPredmetom práce je štúdium rôznych formálnych modelov, ktoré sú aplikovateľné v hudbe. Tie, ktoré sme aplikovali v tejto práci sú gramatiky s rozptýleným kontextom a absolútne nelimitovaný hlboký zásobníkovým automat. Aplikované sú na hudobnú štruktúru, ktorá sa skladá z témy a variácií. Téma je hlavná myšlienka nejakej skladby a variácie sú jej obmena rôznymi spôsobmi. Výsledok je algoritmus, ktorý je založený na preklade LL gramatiky s rozptýleným kontextom a stvárňuje tvorbu variácii.cs
dc.description.abstractMain subject of this study are different kinds of formal models. We discuss which of them could be applied in music. Those that are applied are scattered context grammars and absolutely unlimited deep pushdown automata. They are applied in music structure as theme and variations. The main topic of a song is the theme, and variations diversify it. Resulting algorithm is based on compilation of a LL scattered context grammar. This algorithm shows how we can generate variations.en
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologiícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjecthudbacs
dc.subjectvariáciecs
dc.subjectgramatiky s rozptýleným kontextomcs
dc.subjectabsolútne nelimitovaný hlboký zásobníkový automatcs
dc.subjectmusicen
dc.subjectvariationsen
dc.subjectscattered context grammarsen
dc.subjectabsolutely unlimited deep pushdown automataen
dc.titleFormální modely a jejich aplikace v hudběcs
dc.title.alternativeFormal Models and Their Applications in Musicen
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2022-06-13cs
dcterms.modified2022-06-20-08:19:03cs
thesis.disciplineInformační technologiecs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. Ústav informačních systémůcs
thesis.levelBakalářskýcs
thesis.nameBc.cs
sync.item.dbid145130en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2022.06.21 09:56:08en
sync.item.modts2022.06.21 08:17:23en
eprints.affiliatedInstitution.facultyFakulta informačních technologiícs
dc.contributor.refereeTomko, Martincs
dc.description.markBcs
dc.type.driverbachelorThesisen
dc.type.evskpbakalářská prácecs
but.committeeprof. Ing. Tomáš Vojnar, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ondřej Ryšavý, Ph.D. (místopředseda) Ing. František Grézl, Ph.D. (člen) Ing. Tomáš Martínek, Ph.D. (člen) Dr. Ing. Petr Peringer (člen)cs
but.defenceStudent nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: - Prečo pri príklade protipohybu (na str. 38 dole a str. 39 hore) zostáva šiesty tón nezmenený, obzvlášť keďže tón zodpovedajúci očakávanej zmene (c2) je bez problémov využitý v iných variáciách? - Ako náročné by bolo upraviť použitú gramatiku / implementovanú aplikáciu pre podporu všeobecnejších melódií, napr. v iných tóninách, či s poltónovými posuvkami?cs
but.resultpráce byla úspěšně obhájenacs
but.programInformační technologiecs
but.jazykčeština (Czech)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record