RPG hra v Unity s procedurálními prvky
RPG Game in Unity with Procedural Elements
Abstract
Hlavnou úlohou tejto bakalárskej práce je vytvoriť 2D RPG s procedurálnymi prvkami, ktorá má pohľad z vtáčej perspektívy. Hra je implementovaná v hernom engine Unity. Obsah tejto práce je zložený z teoretických informácií o videohrách, procedurálnom generovaní obsahu a informáciach o herných enginoch a Unity. Práca taktiež obsahuje návrh riešenia a implemetačnú časť hry. Na procedurálne generovanie sveta bol použitý Perlinov šum a jeho následné spracovanie pomocou Whittakerovho diagramu. Práca popisuje viacero systémov ktorých ulohou je vylepšiť pôžitok zo samotnej hry. Na záver práca obsahuje testovanie a zhodnotenie pomocou krátkeho dotazníka. The main objective of this thesis is to create 2D top-down RPG game with a focus on procedural generation in Unity. This thesis contains a summary of information about videogames, procedural content generation, game engines, and Unity itself. This thesis also contains solution design and implementation of the game. Perlin noise and its processing into the biome with the usage of Whittaker diagram has been used. Multiple systems to enhance gameplay are described as well. Lastly, this thesis contains testing and evaluation with a small survey.
Keywords
herný vývoj, počítačová hra, procedurálne generovanie, RPG prvky, Unity, Hra, C\#, 2D, navmesh, umelá inteligencia, Perlinov šum, game development, computer game, procedural generation, RPG elements, Unity, Game, C\#, 2D, navmesh, AI, Perlin NoiseLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
doc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Vašíček, Ph.D. (místopředseda) Ing. Šárka Květoňová, Ph.D. (člen) Ing. Filip Orság, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)Date of defence
2022-06-13Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: V kapitole 3.3.2 zmiňujete stochastické přístupy k PCG. V jaké situaci se tyto přístupy používají? Dokážete uvést konkrétní příklad? Jaké typy pseudonáhodných generátorů se používají pro procedurální generování obecně?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207307Source
LÍŠKA, S. RPG hra v Unity s procedurálními prvky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.Collections
- 2022 [309]