Výroba komponentu zámku automobilu
Manufacture of car lock components
Author
Advisor
Lidmila, ZdeněkReferee
Císařová, MichaelaGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce se zabývá návrhu technologie výroby ovládací páčky zámku automobilu. Součást je vyráběna z oceli S355MC ve formě plechu o tloušťce 2 mm, výrobní série je stanovena na 400 000 ks/rok, z toho 200 000 ks/rok pravé varianty a 200 ks/rok levé varianty. Po vyhodnocení jednotlivých variant výroby byla zvolena výroba pomocí postupového sdruženého nástroje. Díl je zhotoven celkem v deseti krocích, které zahrnují stříhání a ohýbání. Pro zvolenou technologii výroby byly provedeny potřebné technologické, konstrukční a kontrolní výpočty. K výrobě součásti je zvolen lis S160 od firmy Šmeral, povrch součástí bude následně ošetřen povrchovou úpravou pomocí galvanického zinkování. Na závěr proběhlo posouzení ekonomičnosti, kdy cena jedné součásti byla stanovena na 13,3 Kč. Bod zvratu, po kterém se stane výroba ziskovou byl stanoven na 156 339 kusů. The thesis is focused on the proposal of manufacturing technology of the opening lever for a car latch. The lever is made of S355MC sheet metal with thickness 2 mm, production series is set for 400 000 pieces per year, which includes 200 000 pieces of right and 200 000 pieces of left version. After considering several production methods, combined progressive die was chosen. The part is made in ten steps, which include shearing and bending. Necessary technological, design and safety calculations were also made. For production was chosen eccentric press S160 made by ŠMERAL company. Surface protection of the part will be provided by galvanizing. At the end of the thesis a technical and economical evaluation is provided. The final price of one piece of lever is calculated to 13,3 Kč, economical turning point when production become profitable was calculated to 156 339 pieces.
Keywords
ocel S355MC, tváření, stříhání, ohýbání, sdružený postupový nástroj, steel S355MC, forming, shearing, bending, progressive dieLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Strojírenská technologieComposition of Committee
prof. Ing. Milan Forejt, CSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Lidmila, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Radim Kocich, Ph.D. (člen) Ing. Kamil Podaný, Ph.D. (člen) Ing. Radek Zavadil (člen) Ing. Jiří Tomášek, CSc. (člen)Date of defence
2022-06-21Process of defence
Student představil komisi svou práci, její výstupy a závěry a zodpověděl otázky oponenta. Dále byly studentovi položeny následující dotazy: 1. Jakým způsobem jsou odebírány výrobky? Jaké mohou být další možnosti? (otázka byla plně zodpovězena) 2. V jakém rozsahu se obecně pohybuje úhel skluzu pro odebírání výrobků? (otázka byla plně zodpovězena) 3. Jak je zajištěn odvod odpadu z nástroje? (otázka byla plně zodpovězena)Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207572Source
ANDRIS, T. Výroba komponentu zámku automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.Collections
- 2022 [477]