Analýza reakčních dob řidičů v reálném silničním provozu
Drivers reaction time analysis in regular road traffic
Author
Advisor
Belák, MichalReferee
Bilík, MartinGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práca je zameraná na reakčnú dobu vodičov v podmienkach reálnej cestnej premávky. V úvode je načrtnutá problematika reakčnej doby, motivácia jej skúmania a stručné priblíženie použiteľnosti dosiahnutých výsledkov. Rešeršná časť popisuje vývoj prístupov týkajúcich sa reakčných dôb vodičov. Pre komplexné porozumenie poskytuje základné informácie o spôsoboch vnímania okolia, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou reakčnej doby. Zaoberá sa aj definíciou pojmov a vymedzením časových intervalov, ktoré ju popisujú. Na základe realizovaných výskumov bol navrhnutý experiment za účelom zistenia skutočných hodnôt reakčných dôb vodičov na vybrané podnety. Získané dáta boli analyzované, parciálne spracované hodnoty porovnané s očakávanými výsledkami na základe iných výskumov a následne integrované do celkových výsledných hodnôt reakčných dôb. This diploma thesis focuses on driver`s reaction time in real road traffic conditions. The reaction time topic foundations are covered in the introduction as well as the motivation and brief application possibilities of the obtained results. The literature review is focused on history of developing different approaches of evaluation and terminology. For complex understanding it provides basic information about perception forms which are important parts of reaction time. The experiment was designed based on past studies review in order to get real data describing reaction time of chosen stimuli. Obtained data were analysed, partially processed values were compared with predicted results based on other researches, than integrated into general values of reaction time.
Keywords
Reakčná doba, reálna cestná premávka, eye tracking, čas do kolízie, Reaction time, real road traffic, eye tracking, time to collisionLanguage
slovenština (Slovak)Study brunch
bez specializaceComposition of Committee
doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivo Drahotský, Ph.D. (místopředseda) prof. Ing. Karel Pospíšil, Ph.D., LL.M. (člen) doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D., dr. h. c. (člen) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Novotný (člen)Date of defence
2022-06-21Process of defence
Student státní zkušební komisi ve vymezeném čase seznámil se svým tématem diplomové práce, která pojednávala o reakční době řidiče v reálném provozu. Během své obhajoby student využíval grafické znázornění naměřených výsledků na kterých schopně a přehledně demonstroval podstatné závěry své diplomové práce. Dále zodpověděl otázky položené oponentem a následně pak i členy státní zkušební komise. Byla dodržena etika bezpečného výzkumu při využití modelových sitací? Mohlo mít vliv na vyhodnocování reakcí řidičů za snížené viditelnosti pouliční osvětlení? Došlo by ke zeměně reakční doby při více nebezpečné nebo kritické situaci? Řešil jste využitý typ světlometů brzdových světel vozidel, vůči kterým se řešila reakční doba? Řešil jste i vliv dioptrických brýlí na reakční dobu?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/207725Source
FLOREK, M. Analýza reakčních dob řidičů v reálném silničním provozu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2022.Collections
- 2022 [52]