• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • polski 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna DSpace
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2022
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna DSpace
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2022
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sběratelská karetní hra s umělou inteligencí

Traiding Card Game with AI

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
review_145468.html (1.443KB)
final-thesis.pdf (14.48MB)
Posudek-Vedouci prace-25072_v.pdf (85.59KB)
Posudek-Oponent prace-25072_o.pdf (90.19KB)
Autor
Doležal, Josef
Advisor
Milet, Tomáš
Referee
Vlnas, Michal
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Cílem práce je tvorba digitální verze sběratelské karetní hry Flesh and Blood . Součástí hry je umělá inteligence, která je schopna tuto hru hrát na začátečnické úrovni. Zásadním problémem jak při tvorbě této hry a její umělé inteligenci je fakt, že hra se neustále rozšiřuje o nové karty a pravidla. Práce popisuje jak je možné řešit vývoj v takto dynamickém prostředí. Ve hře je tento problém s rozšiřováním řešen pomocí zapouzdřených modulů jednotlivých herních prvků. Díky tomuto přístupu je zjednodušeno přidávání nových karet a případná úprava pravidel. Pro umělou inteligenci je možné řešení vhodné uzpůsobení vstupů. Umělá inteligence je realizována pomocí neuronové sítě a učena pomocí hry sama proti sobě, či ostatním sítím. Výstupem sítě je výběr vhodného tahu, který probíhá na základě informací o aktuálním stavu ve hře. Proto je důležité efektivní kódovaní aktuálního stavu hrací desky.
 
The aim of this thesis is a digital version of a card game Flesh and Blood . The element of the game is artificial intelligence which can play the game at a beginner level. The essential issue with creating the game and its artificial intelligence is the fact that the game is constantly expanding with new cards and rules. The thesis describes how could this progress be solved in such dynamic enviroment. The issue with expansion of the game is solved by encapsulated modules for each game element. This approach simplifies the addition of new cards and possible modification of rules. A possible solution for artificial intelligence is suitable adaptation of inputs. Artificial intelligence is realized by means of a neural network and taught by self play or with other networks. The output of the network is the selection of a suitable move, which takes place on the basis of information about the current state of the game. Therefore, it is important to effectively encode the current state of the game board.
 
Keywords
umělá inteligence, hra, karetní hra, neuronová síť, ML-Agents, Unity, Flesh and Blood, artificial inteligence, game, card game, neural network, ML-Agents, Unity, Flesh and Blood
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Počítačová grafika a interakce
Composition of Committee
prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík, dr. h. c. (předseda) doc. Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA (místopředseda) Ing. David Bařina, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Milan Češka, Ph.D. (člen) Ing. František Grézl, Ph.D. (člen) Ing. Tomáš Milet, Ph.D. (člen)
Date of defence
2022-06-22
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: V sekci 6.3 zmiňujete vlastní neuronovou síť FABIRA, můžete popsat, jaké jsou rysy pro tuto síť nebo čím je specifická ve vaší práci? Jakou aktivační funkci používá výsledná neuronová síť? Jak pobíhalo testování? Jak probíhalo vyhodnocení uělé inteligence?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/207867
Source
DOLEŽAL, J. Sběratelská karetní hra s umělou inteligencí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.
Collections
  • 2022 [127]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Theme by @mire NV
 

 

Przeglądaj

Całe DSpaceZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

ZalogujZarejestruj

Statystyki

Przejrzyj statystyki użycia

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Theme by @mire NV